A Kia EV4 formája alig változott a 2023-as tanulmány óta, az űrhajónak kinéző villanyautó 4,73 méter hosszú négyajtós „fastback” limuzinként és 4,43 méteres ötajtós ferdehátúként is elérhető lesz szeptembertől. Mindkét modell alapjai az EV3-ból származnak, így az e-GMP gördeszka-platform, a 400 voltos architektúra, a 204 lóerős, elöl elhelyezett villanymotor és az 58,3, illetve 81,4 kWh kapacitású akkumulátorok is.

Fotó: Gulyás Péter
12 centivel hosszabb, 6 centivel szélesebb és 4 centivel magasabb az ötajtós EV4 a hamarosan nyugdíjba vonuló (nálunk a mexikói gyártású K4 váltja majd 2026-ban) ferdehátú Ceednél, a 282 centis tengelytávja 17 centivel nagyobb.
Jóval nagyobb nála a fastback nevű négyajtós, 30 centivel hosszabb azonos tengelytáv mellett.
473 centiméteres hosszúságával már a szinte középkategóriába tartozik, így olyan négyajtós villanyautókkal kell versenyeznie, mint a BMW i4, az új Mercedes-Benz CLA, vagy a Tesla Model 3. Az ötajtós EV4 Zsolnán készül a Sportage-dzsel az Xceeddel és a Ceeddel együtt, a Fastback viszont Koreából érkezik.
Hogy néz ki?

Fotó: Gulyás Péter
Állítólag a Kia dizájnigazgatója, a korábban a BMW-nél és a Mercedesnél is megfordult Karim Habib maga is beismerte, hogy az EV4 Fastback formája megosztó, de ugyanakkor büszke is a munkára, mert úgy véli, „újradefiniálták”, hogy milyen lehet egy modern négyajtós. Egy interjúban azt is elárulta, hogy először a ferdehátú EV4-est alkották meg, és csak utána jött az ötlet, hogy készüljön lépcsős hátú karosszériaváltozat is, ami látszik a végeredményen. Egyébként
a nyúlánk forma légellenállás szempontjából kifejezetten az előnyére válik a Fastbacknek,
ugyanis az alaktényezője mindössze 0,23, vagyis pont olyan kicsi, mint a Tesla Model 3-asnak. A kategóriában egyedül az új Mercedes CLA tud jobbat, annak 0,21 az alaktényezője.

Fotó: Gulyás Péter
Szemből nézve tökéletesen egyforma az öt- és a négyajtós EV4, mindkettőn látszik, hogy nagyon modern, nagyon mai, és, hogy nagyon el akar térni a szabvány formáktól. Lehet, hogy furán hangzik, de a frontrész leginkább egy szupersportkocsira (Lamborghini?) emlékeztet, mégpedig amiatt, hogy a géptető és a szélvédő közel azonos szögben áll, és a LED fényszórók függőleges elrendezésűek. Elöl nincs kiegészítő csomagtartó, azaz frunk, mert az EV4 fronthajtású, így a villanymotor, az inverter, és az egyéb hajtásrendszer-komponensek töltik ki a rendelkezésre álló teret.