Május elsejével bezárul a kiskapu. Az autó tulajdonosa vagy üzembentartója nem bújhat ki a büntetés alól azzal, hogy a kocsit közeli hozzátartozója vezette, akire nem köteles terhelő vallomást tenni. Az új rendben a tulajdonos, ha fizet, akkor a rendőrség nem kérdezi meg, hogy ki vezette az autót a szabálytalanság idején, ha nincs papírja arról, hogy a kocsit kölcsönadta, átruházta.
Gyorshajtás, vasúti átjáró, közlekedési lámpa, leállósáv, megállás és várakozás, amatőr terepralizás – ezen a hat területen kezdődik a rendőrségi vadászat. A bírság 30 ezer forintról indul, a plafon az összeg tízszerese. 300 ezer forintot fizet a tulajdonos vagy az üzembentartó, ha a sofőr 150 százalékkal túllépi a megengedett sebességet, vagy tilosban hajt át a vasúti átjárón. Egy piros lámpa 100 ezer forintot ér, egy behajtani tilos tábla 50 ezret. 30 ezer forint lesz a bírság a megállás és a várakozás szabályának megsértésekor.
Uniós viszonylatban szigorú
„Uniós viszonylatban azt tudom mondani, hogy ez egy szigorú szabálynak tekinthető, én úgy gondolom, ezt az is indokolta, hogy uniós viszonylatban hazánk közlekedésbiztonsági helyzete az utolsók egyike, tehát muszáj valamiféle szigorú szabályt bevezetni, igazából más eszköz nincs arra, hogy a járműhasználókat arra kényszerítsük, hogy saját maguk érdekében is tartsák meg a közlekedési szabályokat” – mondta el a Hír TV-nek Jámbor István, az ORFK közlekedésrendészeti osztályvezetője.
Idén 18 400 gyorshajtót kaptak el a rendőrök, és több mint 2400 jogosítványt vontak be. A kiszabott bírságok összege meghaladja a 650 millió forintot. Az Európai Unió 50 százalékkal csökkentené a halálos balesetek számát 2010-ig, amire Magyarország öt év haladékot kért. Idén 181-en haltak meg a magyar utakon.
(hírTV)
Szentkirályi Alexandra: Elég a ferdítésekből, főpolgármester úr! - videó