Hosszú távon is veszélyeztet a vasutak leépítése?

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) szerint Magyarország többszörösen fogja megfizetni a vasúti leépítések árát, az ellenzéki párt környezetvédelmi szempontból is elfogadhatatlannak tartja a kormány azon törekvését, hogy a közösségi közlekedésen próbáljon meg spórolni – közölte Rétvári Bence országgyűlési képviselő hétfőn.

MNO
2009. 08. 17. 13:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának tagja felidézte, hogy a kezdeti tervek szerint 40 milliárd forintot akartak megvonni az ágazattól. Miután azonban Bajnai Gordon miniszterelnök kijelentette, hogy már láthatók a válságból való kilábalás jelei, az elvonás tervezett mértéke 70 milliárd forintra nőtt. Rétvári Bence közleményében hangsúlyozta: a közösségi közlekedés jóval környezetkímélőbb az autós közlekedésnél, különösen igaz ez a vasútra.

A személy- és áruszállítás esetében a vasúton keletkező társadalmi kár (környezetszennyezés, egészségromlás, balesetek) a közútinak csak a negyede. A közösségi közlekedés színvonalának csökkentése, a járatok ritkítása vagy a megszüntetésük kifejezetten ellentétes az Európai Unió környezetvédelmi törekvéseivel is – írta az ellenzéki képviselő.

Kitért arra is, hogy a tervek szerint 2013-tól a nemzetközi szén-dioxid-kvótakereskedelmi rendszerbe bekerülnek a lakossági, közlekedési, mezőgazdasági és hulladékipari szén-dioxid-kibocsátások is. A jelenlegi számítások szerint a háromféle szén-dioxid-kvótakereskedelmi rendszer közül ez hozhatja a legnagyobb bevételt Magyarországnak, 2013 és 2020 között összesen 250-1000 milliárd forintos bevétellel.

Azok a döntések tehát, melyek a vasutat és a közösségi közlekedést hátrányosan érintik, hosszú távon veszélyeztetik Magyarország bevételi forrásait. Ha ugyanis a közösségi közlekedés aránya csökken, és az egyéni közlekedés aránya nő, akkor a nagyobb környezetszennyezés miatt kevesebb szennyezési jogot tud az ország majd értékesíteni a nemzetközi piacon. Ez pedig az itthoni gazdaságtól von el forrásokat – fejtette ki a szakpolitikus.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.