Az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának tagja felidézte, hogy a kezdeti tervek szerint 40 milliárd forintot akartak megvonni az ágazattól. Miután azonban Bajnai Gordon miniszterelnök kijelentette, hogy már láthatók a válságból való kilábalás jelei, az elvonás tervezett mértéke 70 milliárd forintra nőtt. Rétvári Bence közleményében hangsúlyozta: a közösségi közlekedés jóval környezetkímélőbb az autós közlekedésnél, különösen igaz ez a vasútra.
A személy- és áruszállítás esetében a vasúton keletkező társadalmi kár (környezetszennyezés, egészségromlás, balesetek) a közútinak csak a negyede. A közösségi közlekedés színvonalának csökkentése, a járatok ritkítása vagy a megszüntetésük kifejezetten ellentétes az Európai Unió környezetvédelmi törekvéseivel is – írta az ellenzéki képviselő.
Kitért arra is, hogy a tervek szerint 2013-tól a nemzetközi szén-dioxid-kvótakereskedelmi rendszerbe bekerülnek a lakossági, közlekedési, mezőgazdasági és hulladékipari szén-dioxid-kibocsátások is. A jelenlegi számítások szerint a háromféle szén-dioxid-kvótakereskedelmi rendszer közül ez hozhatja a legnagyobb bevételt Magyarországnak, 2013 és 2020 között összesen 250-1000 milliárd forintos bevétellel.
Azok a döntések tehát, melyek a vasutat és a közösségi közlekedést hátrányosan érintik, hosszú távon veszélyeztetik Magyarország bevételi forrásait. Ha ugyanis a közösségi közlekedés aránya csökken, és az egyéni közlekedés aránya nő, akkor a nagyobb környezetszennyezés miatt kevesebb szennyezési jogot tud az ország majd értékesíteni a nemzetközi piacon. Ez pedig az itthoni gazdaságtól von el forrásokat – fejtette ki a szakpolitikus.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.