Erzsébet körút 39., Városfilmklub, Örökmozgó. A sorozat harmadik állomásán két budapesti, erősen közlekedős film gyors egymásutánban. A hivatásos városfejlesztő kényelmesen lapogathatja saját vállát, látva, hogy mekkorát fordult a világ 1982 óta – ekkor került ki Cserhalmi György főszereplésével a Dögkeselyű című agyas magyar krimi (a Dunán leadják jövő csütörtök este 9-kor), mai szemmel talán már vicces járgányokkal és Andrássy úttal, még ma is futó metrókocsival, villamossal, HÉV-vel. Hogy az este egy kicsit közvetlenebbül is közlekedési vonatkozású legyen, megkaptuk Török Ferenc Hajtás című rövid opuszát, ami egy fantázia-túlműködéses hajtás-pajtás kalandjairól szól, de igazából olyan, mint a tarka boci: se füle, se farka.
Éppen 22.24 volt, mire átrágtuk magunkat a filmalkotásokon, és kezdetét vehette a közlekedési tárgyú eszmecsere a BKK-vezérrel és a hazai kerékpárosélet egyik örökmozgójával, a szülinapos Sinyával (Sinka Károly). A munkamániás hírében álló Vitézy Dávid részéről először természetesen egy frappáns helyzetértékelésre került sor: szerinte ma már a rendszerváltozás előtti időkhöz képest „könnyű autót szerezni”, ezzel párhuzamosan 20 év alatt félmillió ember eltűnt Budapestről, jelentős részben olyan helyekre, ahonnan Budapestre csak kocsival lehet bejárni. A fővárosi autózás 2007–2008-ra tetőzött, és 50 százalékra csökkent a budapesti „tömegközlekedők” aránya („mert kimondom: tömegközlekedés” – döntögetett tabut a „közösségi közlekedés” BKV-frázissal szemben Vitézy). A benzinár aztán kezdte megfordítani a trendet, és mintha elindult volna egy visszaköltözési folyamat is.
Már 22.40 is elmúlt, mire végre érintette a kerékpáros témát; „2-3 évente duplázódik a biciklizők száma”, és bár nem lehet mindent ebből levezetni, a Kiskörúton és az Andrássyn működő bringásszámlálók nem hazudnak.
Amikor Vitézy belegabalyodott egy mondatba arról, hogy rosszabb-e egy bringás tüdeje az autósénál, Sinya azonnal bepattant az eszmecserébe: egy holland kütyüvel lemérték, hogy még a vári alagútban is csak kicsit rosszabb a kerékpározónak, mint a sofőröknek, a Clarkon viszont már rögtön az autó légterében van több káros anyag. Íme egy nagyon rövid videón mindez: