Őrjöngő, plakátokat tépkedő, valamint diákokat megfenyegető testnevelő tanárról írt a napokban Dunántúli Napló, az Index és az ATV Online. A cikkek javarészt arról szólnak, hogy a Pécsi Tudomány Egyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola egyik tanára a Hallgatói és Középiskolai Hálózat szóróanyagainak eltávolításával korlátozta volna a diákok véleménynyilvánítási szabadságát. – Az igazság ezzel szemben az, hogy szemtanúk vannak rá, nem őrjöngtem, és diákokat sem fenyegettem meg – mondta el az MNO érdeklődésére az érintett tanár úr, hozzátéve: ő csak a házirendnek megfelelően járt el. Ugyanis a plakátok jelentős része egyrészt nem az előírt, hirdetéseknek fenntartott helyre volt kifüggesztve, másrészt a legtöbbön nem szerepelt az igazgató engedélyező pecsétje.
HaHa: alternatív agitáció
A „botrányos plakáttépkedést” megelőzte néhány úgynevezett „alternatív osztályfőnöki óra”. Az MNO birtokába került a „HaHa Pécs középiskolák” fejléccel ellátott óravázlat, amelyből kiderül, hogy ezek az alkalmak gyakorlatilag arra voltak jók, hogy kormányellenes agitációval tömjék a diákok fejét.
Az első, úgynevezett „ráhangolódásfeladat” a következő: „a belső hangok technikájával” folytatni kell a következő gondolatsort: „Nem értettem, hogy valaki miért nem tesz végre valamit. Aztán rájöttem, hogy én is valaki vagyok.” Ezt követően a hallgatóságnak saját szavaikkal kell megfogalmazniuk, hogy az ország gazdasági helyzete indokolja-e a felsőoktatásból a forráskivonást, miközben 2,6 milliárd forintot költ az Országgyűlési Őrség fenntartására az állam. (A biztonság kedvéért odaírták a várt választ is a tananyag összeállítói: Nem!) Hétfőn, az ELTE-n rendezett egyik hahás fórumon egyébként felmerült javaslatként, hogy a hálózat aktivistái vezettessék ki magukat az őrséggel a Parlament könyvtárából, ezzel is felhívva a figyelmet az ügyükre.
Sokszorosításra kész agymosás
Az agitkában ezt követően egy bázisdemokráciás, kézjelekkel megválaszolandó kiskáté jön, „hova állsz?” felvezetéssel. Ugyanúgy szerepel a felvetések között az, hogy „A hallgatói szerződés ellentmond az EU szabad munkaerő-áramlás elvének”, valamint az, hogy „ha az állam finanszírozza a diplomát, természetes, hogy elvárja a diplomástól, hogy itthon dolgozzon”. Sokszorosításra kész állapotban tartalmazza az „alternatív osztályfőnöki óra” vázlata a pécsi HaHa által szervezett, december 20-i fórumának 13 pontját, amelyet állításuk szerint „a demokratikus alapelvek, az esélyegyenlőség, a tudáshoz való hozzáférés szabadságának és a társadalmi mobilitás védelmében” fogadtak el.
Statisztikákkal irányított viták és a Pécsi Tudományegyetem oktatóinak, hallgatóinak idézeteiről való diskurzus után következik az Associated Press angol nyelvű tudósítása a HaHa december 19-i rendezvényéről, amelyen a diákok rózsákat dobáltak a Dunába a Margit hídról, majd fórumot szerveztek a Lánchíd közepén, amikor előállítottak néhány hallgatót. A középiskolás diákok feladata a cikkel a következő: négy oszlopba kell beírniuk az olvasottak alapján, hogy mik a tüntetők által kritizált kormánytervek, mik a követeléseik, mik a kormány reakciói és ígéretei, végül pedig a véleményüket, javaslataikat kell megfogalmazniuk a tanulóknak. Úgy tudjuk, hogy az agymosó „alternatív osztályfőnöki órákat” diákok tartották, a tananyagot viszont pedagógusok állították össze.
Támogatás az USA-ból
A Magyar Nemzet korábban megírta, hogy az Egyesült Államokból érkezett közösségszervezők segítik a Hallgatói Hálózat (HaHa) tagjait. A szakemberek a többi közt abban adnak támogatást a diákoknak, hogy miként tudnak hatékonyan nyomást gyakorolni a döntéshozókra. A lap birtokába került a HaHa belső levelezése, amelyből az is kiderül: februárban újabb tüntetésekre, valamint kormányhivatalok elfoglalására készülnek a diákok.