Mi lehet a titkos Hajdú-Bét-dossziékban?

A Fidesz azt követeli a volt miniszterelnöktől, adjon választ arra, hogy mit tartalmaznak a Karsai József által emlegetett titkos Hajdú-Bét-dossziék.

KG
2013. 05. 25. 12:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karsai József szerint léteznek titkos Hajdú-Bét-dossziék, amelyekről Bajnai Gordon is tudott, ám a battonyai polgármester nem fedte fel a tíz éve becsődölt baromfi-feldolgozóval kapcsolatos akták tartalmát, azt állította, hogy a cég csődjének ügyében elhallgattatták, amikor pedig megpróbált segítséget kérni a libatenyésztőknek a Gyurcsány-kormánytól, megfenyegették – mondta Selmeczi Gabriella.

A szóvivő úgy fogalmazott: a hajdú-bétesek, Magyarország egykori legkiválóbb baromfitenyésztői voltak az elsők, akik megtanulták a jelenleg az Együtt 2014–Párbeszéd Magyarországért választási szövetséget vezető Bajnai Gordon nevét, mert cégüket az akkori tulajdonosa, a Wallis – amelynek 2000 és 2005 között Bajnai Gordon volt a vezérigazgatója – a sorsára hagyta, sőt egyesek szerint tudatosan csődbe vitték. Mi lehet még a titkos Hajdú-Bét-aktákban, ha Karsai Józsefet megfenyegetik, hogy ne hozza nyilvánosságra azok tartalmát? – tette fel a kérdést a volt kormányfőnek Selmeczi.

A debreceni központú Hajdú-Bét egykor Magyarország egyik legnagyobb baromfi-feldolgozója volt, a baromfitermékek előállításában pedig európai összehasonlításban is az egyik legjelentősebb kapacitással rendelkezett. Előbb 1998-ban, az orosz válság miatt került a cég a csőd szélére, ekkor szállt be tulajdonosként a Wallis, amely 1999-ben többségi tulajdonos lett.

A Hajdú-Bét mérlegét 2001-ben ismét sikerült eredményessé tenni. A 2003-ban kialakult, legfőképp a baromfipiac szereplőit sújtó válság azonban különösen súlyosan érintette a vállalatot. A cég nem tudott fizetni a beszállítóknak, és önmaga ellen kért felszámolást.

Az Európai Unió követeli megszorítások bevezetését – ezzel magyarázta Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szombaton az esetleges reklámadót. Az EU igazságtalanul bánik Magyarországgal, azt követeli a túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében, hogy megszorításokat vezessen be a magyar kabinet, a kormány és a Fidesz azonban nem hajlandó megszorításoknak kitenni a családokat, „ezért valahonnan pénzt kell előállítani, az Európai Unió kérésére” – mondta sajtótájékoztatóján Selmeczi Gabriella.

A kormánypárt szóvivője ezt Burány Sándor (MSZP) országgyűlési képviselő szavaira reagálva közölte. A szocialista politikus szombati sajtótájékoztatóján azt mondta, a reklámadó bevezetésével a kormány célja az, hogy térdre kényszerítse azokat a médiumokat, amelyek nem állnak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt. Selmeczi Gabriella úgy fogalmazott, az Európai Unió „ha a feje tetejére áll is”, a kormány akkor sem fog a magyar családoktól több adót behajtani. Egyúttal hangsúlyozta, hogy csak az egymilliárd forintnál több reklámbevétellel rendelkező cégek esetében jöhet szóba a reklámadó.

A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.