Karsai József szerint léteznek titkos Hajdú-Bét-dossziék, amelyekről Bajnai Gordon is tudott, ám a battonyai polgármester nem fedte fel a tíz éve becsődölt baromfi-feldolgozóval kapcsolatos akták tartalmát, azt állította, hogy a cég csődjének ügyében elhallgattatták, amikor pedig megpróbált segítséget kérni a libatenyésztőknek a Gyurcsány-kormánytól, megfenyegették – mondta Selmeczi Gabriella.
A szóvivő úgy fogalmazott: a hajdú-bétesek, Magyarország egykori legkiválóbb baromfitenyésztői voltak az elsők, akik megtanulták a jelenleg az Együtt 2014–Párbeszéd Magyarországért választási szövetséget vezető Bajnai Gordon nevét, mert cégüket az akkori tulajdonosa, a Wallis – amelynek 2000 és 2005 között Bajnai Gordon volt a vezérigazgatója – a sorsára hagyta, sőt egyesek szerint tudatosan csődbe vitték. Mi lehet még a titkos Hajdú-Bét-aktákban, ha Karsai Józsefet megfenyegetik, hogy ne hozza nyilvánosságra azok tartalmát? – tette fel a kérdést a volt kormányfőnek Selmeczi.
A debreceni központú Hajdú-Bét egykor Magyarország egyik legnagyobb baromfi-feldolgozója volt, a baromfitermékek előállításában pedig európai összehasonlításban is az egyik legjelentősebb kapacitással rendelkezett. Előbb 1998-ban, az orosz válság miatt került a cég a csőd szélére, ekkor szállt be tulajdonosként a Wallis, amely 1999-ben többségi tulajdonos lett.
A Hajdú-Bét mérlegét 2001-ben ismét sikerült eredményessé tenni. A 2003-ban kialakult, legfőképp a baromfipiac szereplőit sújtó válság azonban különösen súlyosan érintette a vállalatot. A cég nem tudott fizetni a beszállítóknak, és önmaga ellen kért felszámolást.
Az Európai Unió követeli megszorítások bevezetését – ezzel magyarázta Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szombaton az esetleges reklámadót. Az EU igazságtalanul bánik Magyarországgal, azt követeli a túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében, hogy megszorításokat vezessen be a magyar kabinet, a kormány és a Fidesz azonban nem hajlandó megszorításoknak kitenni a családokat, „ezért valahonnan pénzt kell előállítani, az Európai Unió kérésére” – mondta sajtótájékoztatóján Selmeczi Gabriella.
A kormánypárt szóvivője ezt Burány Sándor (MSZP) országgyűlési képviselő szavaira reagálva közölte. A szocialista politikus szombati sajtótájékoztatóján azt mondta, a reklámadó bevezetésével a kormány célja az, hogy térdre kényszerítse azokat a médiumokat, amelyek nem állnak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt. Selmeczi Gabriella úgy fogalmazott, az Európai Unió „ha a feje tetejére áll is”, a kormány akkor sem fog a magyar családoktól több adót behajtani. Egyúttal hangsúlyozta, hogy csak az egymilliárd forintnál több reklámbevétellel rendelkező cégek esetében jöhet szóba a reklámadó.
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.