Küszöbön a pedagógusok anyagi felemelkedése

Hoffmann Rózsa pedagógusnapi üzenetében azt írta, hogy szeptembertől végre a biztonság, a rend, a nyugalom, a derű és a bizakodás lesz jellemző a magyar iskolákra.

WA
2013. 06. 02. 9:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A köznevelési államtitkár az MTI-hez is eljuttatott dokumentumban rámutatott: a nevelés a legnagyobb felelősség és a legnagyobb szakmai kihívás, amely csakis „az örök emberi értékekre, közöttük is a legnagyobbra, a szeretetre épülhet. Arra az igazán jót akaró, komoly és következetes szeretetre, amely erőt ad a szakmai hozzáértésünk, a módszertani tudásunk, a fejlődés- és nevelés-lélektani ismereteink naprakészen tartásához, gazdagításához” – fogalmazott, hozzátéve: ezt a személyre szabott feladatot segíti megvalósítani a kormány immár harmadik esztendeje. Ehhez dolgozták ki a lehető legaprólékosabban a pedagógusok jogait, amelyek között természetesen szerepel az értelmiségi léthez szükséges anyagiakhoz, a kiszámítható munkaidőhöz és szabadsághoz, a tanítási módszerek megválasztásában a szakmai önállósághoz, a tanítás-nevelés tartalmát illetően a pontosan meghatározott elvárásokhoz való jog – sorolta.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden olyan szervezettel együttműködik, amely betartja a jogállamiság szabályait – közölte a minisztérium a pedagógusnapi tüntetésre reagálva. Mint írták: „a PDSZ tüntetésén részt vevő hálózatok egy része tisztázatlan szervezeti formával, valamint támogatottsággal működő szerveződés. Öncélú akcióikkal bebizonyították, hogy antidemokratikusak, nem tisztelik sem a törvényeket, sem mások jogait. Fellépésük a középiskolások, a hallgatók, a pedagógusok, a szülők nevében ezért hiteltelen. Nekik ugyanis nem a kormánnyal, hanem a békeszerető magyar emberekkel van vitájuk.”

 

Az Emmi a hat pedagógus-szakszervezet közül öttel – a Pedagógusok Szakszervezetével, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezettel, az Oktatási Vezetők Szakszervezetével, a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezetével, a Keresztény Pedagógusok Szakszervezetével – megállapodott, és javaslataikat figyelembe véve együttműködik a köznevelési rendszer megújításában. A Magyar Rektori Konferencia, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyar Európai Üzleti Tanács és a Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete részvételével létrehozta a Felsőoktatási Kerekasztalt és a felsorolt szervezetekkel az Emmi közösen dolgozik a felsőoktatás magasabb színvonalúvá és versenyképesebbé tételén – közölte a minisztérium.

Hoffmann Rózsa hangsúlyozta: ezek mind a nevelési feladat nagyságához méltó biztonságot, állandóságot, szakmai segítséget nyújtanak. A kötelezettségek és jogok egyértelmű megfogalmazása a pedagógustársadalom szakmai és egyéni boldogulását is elősegíti, s ha ez találkozik a magyar nevelők támogató meggyőződésével, akkor a jövő nemzedék nevelésében betöltött egyedülállóan fontos szerepük révén a társadalom is fenntartás nélkül el fogja ismerni elkötelezett, áldozatos munkájukat – írta.

A köznevelési államtitkár levele végén „őszinte köszönettel kívánt kikapcsolódást, testi-lelki feltöltekezést” a nyári hónapok alatt abban a megalapozott reményben, hogy szeptembertől végre a biztonság, a rend, a nyugalom, a derű és a bizakodás lesz jellemző a magyar iskolákra.

Magyarországon a pedagógusokat 1952 júniusa óta köszöntik, akkor adták át először a kiváló tanítói és tanári okleveleket az ország legjobb oktatóinak.

A köznevelésben mintegy 170 ezren dolgoznak. Az államilag elismert felsőoktatási intézményekben pedig a 2012/2013-as tanév elején 20 555-an voltak oktatói munkakörben, közülük 15 534-an teljes munkaidőben – közölte az illetékes államtitkárság az MTI-vel.

A nemzet jövőjéért felelősséget érző kormány, szülők és pedagógusok céljai azonosak: jó minőségű, eredményes köznevelési rendszer kialakítása, amely minden gyermeknek valódi esélyegyenlőséget kínál – hangsúlyozta a pedagógusok napja alkalmából a köznevelésért felelős államtitkárság. Az elmúlt három évben a kormány intézkedéseivel egyértelművé tette, hogy tiszteli és elismeri a pedagógusok erőfeszítéseit, olvasható a közleményben. Van mit ünnepelni, a változások ugyanis közvetve és közvetlenül mind a gyermekek és a pedagógusok érdekeit szolgálják – írják.

A pedagógusok társadalmi tekintélyének helyreállítását szolgálja a Magyar Pedagógus Kar létrehozása, amely egyben megteremti a feltételeket ahhoz, hogy a hivatásukat érintő döntésekben az oktatásirányítás legfontosabb partnerei a pedagógusok legyenek, közölték. A pedagóguskar az etikai kódex megalkotásával sok évtizedes hiányt pótol, fontos, hogy a szakmaiság, a hivatás írott és íratlan szabályainak betartása felett az állami iskolarendszer minden pedagógusát magába foglaló testület őrködjön – fejtették ki.

Soha nem álltunk még ilyen közel a pedagógus-életpályamodell bevezetéséhez – mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a pedagógusnap alkalmából tartott ünnepi köszöntőjében Budapesten.

 

Történelmünk során akárhányszor a magyar nemzetnek újra talpra kellett állnia, a pedagógusokra kellett számítania – mondta Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes a Pannon Térség Fejlődéséért Közhasznú Alapítvány által létrehozott Pedagógusok a kistelepülésekért-díj átadó ünnepségén Veszprémben szombaton.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.