2014. március 31-étől utazhatunk a 4-es metróval

2014. március 31-étől vehetik igénybe az utasok a 4-es metrót – jelentette be Tarlós István főpolgármester.

2013. 07. 29. 9:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István a 4-es metró sajtóbejárásán jelentette be, hogy 2014. március 31-én vehetik birtokba az utasok az új vonalat. Elmondta: a kivitelezési munkák a megfelelő ütemben zajlanak, az alagút, a pálya elkészült, beüzemelés előtt állnak a biztosítóberendezések, az áramellátási rendszer készen van. Jelenleg főként az állomások belső beépítésének utolsó lépései vannak folyamatban. Szeptembertől utasok nélkül futnak a szerelvények az alagútban, hogy meggyőződjenek a teljes rendszer megfelelő üzemeléséről.

Hozzátette, az utolsó Alstom szerelvénynek idén október közepéig meg kell szereznie az üzemeltetési bizonyítványát, az állomási integrált teszteket pedig szeptember 20-áig kell elvégezni. A Keleti pályaudvar előtti felszínrendezést 2014. március 24-ig kell befejezni, az utasforgalmi tesztüzem pedig jelen állás szerint március 31-én kezdődik. Az első évben még vonatkísérő fog utazni a vezetőfülkében, de a szerelvényt nem ő, hanem az automata rendszer fogja vezetni – Budapesten lesz Közép-Európa első automata metrója. Később a vezetőfülke falát elbontják, és a szerelvény két végén ki lehet majd látni az ablakokon.

A főpolgármester jelezte, rendszeresen összevont operatív értekezletet tartanak majd, amelyen főváros mellett a DBR Metró Projekt Igazgatóság, a BKV, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetői és a szakhatóságok is részt vesznek, ezen az aktuális lépéseket vitatják meg. Tarlós beszédében felidézte, hogy az Alstom Metropolis szerelvények szállításáról 2006 tavaszán kötöttek szerződést, amelyet 2010-ben felmondtak, majd 2011-ben „némileg változtatott” tartalommal újra megkötötték, a Siemensszel, valamint a Swietelskyvel is megállapodtak a többletkövetelésekről, amelyeket sikerült csökkenteni.

Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója az MTI kérdésére elmondta, jelenleg tizenkét szerelvény van Magyarországon a megrendelt tizenötből, ebből hét rendelkezik üzemeltetési bizonyítvánnyal, amelyet folyamatosan szereznek meg a szerelvényekhez, az előzetes teszteken egyik szerelvénynél sem volt probléma. A 2-es metró üzemeltetési tapasztalataiból kiindulva az Alstom nem számít arra, hogy a 4-es metrónál hibák lehetnek a szerelvénnyel, mivel minden változtatást már átvezettek az új vonal szerelvényeire is. Az utolsó jármű augusztusban érkezhet Budapestre az Alstom katowicei összeszerelő üzeméből.

A 4-es metró beruházása csaknem 85 százalékos készültségi szinten van, a jelenlegi helyzet szerint tartható az utasforgalmi próbaüzem ütemterv szerinti indítása 2014 első félévében – közölte még június elején a DBR Metró Projekt Igazgatóság. A metró kivitelezéséből a szerkezet-, az alagút- és a vágányépítési munkák befejeztével még a felszínrendezés, a belső beépítés és a rendszerépítés van hátra, a belső beépítéssel 2013 őszén, a rendszerépítéssel 2014 év elején végezhetnek a kivitelezők. A budai oldali vonalszakasz pályatesztjei tavaly novemberben lezajlottak, az Alstom Metropolis prototípus jármű februárban megkapta a végleges típusengedélyt – közölte a projektigazgatóság.

A 4-es metró beruházása 2013. május végéig 275,8 milliárd forintba került, ennyi az elfogadott és leszámlázott műszaki teljesítés. A projekt jelenlegi összköltsége a vállalkozói követelések összegével és a tartalékkerettel 452,5 milliárd forint.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.