2014. március 31-étől utazhatunk a 4-es metróval

2014. március 31-étől vehetik igénybe az utasok a 4-es metrót – jelentette be Tarlós István főpolgármester.

2013. 07. 29. 9:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István a 4-es metró sajtóbejárásán jelentette be, hogy 2014. március 31-én vehetik birtokba az utasok az új vonalat. Elmondta: a kivitelezési munkák a megfelelő ütemben zajlanak, az alagút, a pálya elkészült, beüzemelés előtt állnak a biztosítóberendezések, az áramellátási rendszer készen van. Jelenleg főként az állomások belső beépítésének utolsó lépései vannak folyamatban. Szeptembertől utasok nélkül futnak a szerelvények az alagútban, hogy meggyőződjenek a teljes rendszer megfelelő üzemeléséről.

Hozzátette, az utolsó Alstom szerelvénynek idén október közepéig meg kell szereznie az üzemeltetési bizonyítványát, az állomási integrált teszteket pedig szeptember 20-áig kell elvégezni. A Keleti pályaudvar előtti felszínrendezést 2014. március 24-ig kell befejezni, az utasforgalmi tesztüzem pedig jelen állás szerint március 31-én kezdődik. Az első évben még vonatkísérő fog utazni a vezetőfülkében, de a szerelvényt nem ő, hanem az automata rendszer fogja vezetni – Budapesten lesz Közép-Európa első automata metrója. Később a vezetőfülke falát elbontják, és a szerelvény két végén ki lehet majd látni az ablakokon.

A főpolgármester jelezte, rendszeresen összevont operatív értekezletet tartanak majd, amelyen főváros mellett a DBR Metró Projekt Igazgatóság, a BKV, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetői és a szakhatóságok is részt vesznek, ezen az aktuális lépéseket vitatják meg. Tarlós beszédében felidézte, hogy az Alstom Metropolis szerelvények szállításáról 2006 tavaszán kötöttek szerződést, amelyet 2010-ben felmondtak, majd 2011-ben „némileg változtatott” tartalommal újra megkötötték, a Siemensszel, valamint a Swietelskyvel is megállapodtak a többletkövetelésekről, amelyeket sikerült csökkenteni.

Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója az MTI kérdésére elmondta, jelenleg tizenkét szerelvény van Magyarországon a megrendelt tizenötből, ebből hét rendelkezik üzemeltetési bizonyítvánnyal, amelyet folyamatosan szereznek meg a szerelvényekhez, az előzetes teszteken egyik szerelvénynél sem volt probléma. A 2-es metró üzemeltetési tapasztalataiból kiindulva az Alstom nem számít arra, hogy a 4-es metrónál hibák lehetnek a szerelvénnyel, mivel minden változtatást már átvezettek az új vonal szerelvényeire is. Az utolsó jármű augusztusban érkezhet Budapestre az Alstom katowicei összeszerelő üzeméből.

A 4-es metró beruházása csaknem 85 százalékos készültségi szinten van, a jelenlegi helyzet szerint tartható az utasforgalmi próbaüzem ütemterv szerinti indítása 2014 első félévében – közölte még június elején a DBR Metró Projekt Igazgatóság. A metró kivitelezéséből a szerkezet-, az alagút- és a vágányépítési munkák befejeztével még a felszínrendezés, a belső beépítés és a rendszerépítés van hátra, a belső beépítéssel 2013 őszén, a rendszerépítéssel 2014 év elején végezhetnek a kivitelezők. A budai oldali vonalszakasz pályatesztjei tavaly novemberben lezajlottak, az Alstom Metropolis prototípus jármű februárban megkapta a végleges típusengedélyt – közölte a projektigazgatóság.

A 4-es metró beruházása 2013. május végéig 275,8 milliárd forintba került, ennyi az elfogadott és leszámlázott műszaki teljesítés. A projekt jelenlegi összköltsége a vállalkozói követelések összegével és a tartalékkerettel 452,5 milliárd forint.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.