Már nemcsak azt beszéli, hanem azt is látja az egész város, hogy 2010 után a fejlesztések korszaka kezdődött meg Budapesten. Orbán Viktor miniszterelnök szerint a kormány azért kötött a fővárossal fejlesztési szerződést, mert „egy irányba húznak a lovak”. Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester gyakorlatilag leállított fejlesztéseket vett át három éve a volt SZDSZ-es Demszky Gábortól. Egy év múlva elsőként a Margit híd bruttó 27 milliárd forintos, uniós támogatású felújítását adta át, de a kapcsolódó munkáknak ma sincs végük. Demszkyék „kifelejtették” a tervekből a gyalogátkelőhelyek kialakítását, a villamosmegállók veszélyes peronkorlátjának a cseréjét és a szobrok restaurációját. Minderre 680 millió forintot különítettek el.
A Városligeti Műjégpálya tavaly novemberre készült el teljesen. Budapest kormánypárti vezetői 2012 elején azonnali hatállyal felmondták az eredetileg 4,7 milliárd forintos, kétharmados EU-támogatású felújítás csődbe ment kivitelezőjével a szerződést. Csaknem 300 millió forinttal kellett többet fizetni az elhibázott beruházásért.
A ferencvárosi Duna-parton októberben megnyitják az egykori közraktárak megőrzésével épült létesítményt, a Bálnát is. Az eredetileg PPP-beruházásban indított, 8,6 milliárdos fejlesztést úgy sikerült megmenteniük, hogy végül legalább húszmilliárd forintot megtakarítottak a városnak.
A gyógyfürdők közül tavaly felújították a Lukács fürdőt is, a margitszigeti Palatinuson pedig a termálmedence felújításán kívül egy vadonatúj, modern csúszdarendszert szereltettek föl. A csepeli gerincút első szakaszát tavaly novemberben adták át. A közel 2,5 kilométeres szakasz hétmilliárd forintba kerülő beruházását nagyrészt az Európai Unió finanszírozta. Idén nyáron született meg Budapest teljes csatornázására a szerződés: a következő két évben 34 milliárd forintból csaknem 240 kilométer szennyvízcsatorna épül Budapesten.
A negatív örökségből természetesen a legnagyobb az eredetihez képest megháromszorozódott, 452 milliárd forintos költségkeretű 4-es metró beruházása hasít ki. Abból is legelőször az Alstom-ügyet kellett rendbe tenni. A 65 milliárdos szerződést a főváros újratárgyalta, és megállapodott a külföldi beszállítóval, akárcsak a biztonsági berendezéseket szállító Siemensszel és az állomásokat építő Swietelskyvel. Sok tíz milliárd forintot takarítottak meg. A 2-es metrón már mind a 22 Alstom-szerelvény fut, a 2014. március 31-én induló vonalra a tizenöt automata járművet év végéig leszállítják.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!