A Fidesz előtt a reklámadó tervezete

Már szerdán parlamenti döntés születhet a reklámadóról – tudta meg a Magyar Nemzet.

Pilhál-Szilágyi
2014. 06. 10. 3:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Előreláthatóan már a Fidesz-frakció mai ülésén megvitatják a reklámadó tervezetét a kormánypárti képviselők. Információink szerint a képviselőcsoport vezetése kezdeményezheti, hogy az Országgyűlés kivételes sürgős eljárásban tárgyalja az előterjesztést. Ha így döntenek, akkor a parlament akár már holnap szavazhat a nagy vitát kiváltó adónem bevezetéséről. Bár a reklámadó erős nemzetközi visszhangot váltott ki, és a tervezet ellen idehaza eddig több mint 130 médiafelület tiltakozott, a hét végén vezető fideszes politikusok és miniszterek is kiálltak mellette.

Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője a Hír Televízióban péntek este azt mondta: mindenképpen bevezetik a reklámadót, amely a közteherviselés kiterjesztése. Azt állította, az új adónem nélkül tarthatatlan a magyar adórendszer, ezért nem véletlen, hogy ez a kérdés 1990 óta minden ciklusban felvetődött, ám a politikusoknak eddig nem volt bátorságuk végigvinni. Rogán megjegyezte: az adóalapról vagy az adó mértékéről lehet vitatkozni, és lehet, hogy előbb be kell vezetni, aztán majd ősszel elvégzik az esetleges pontosításokat.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Hír Televízió szombati P8 című műsorában ugyancsak a közös teherviseléssel indokolta a reklámadó szükségességét, és jelezte, ő is megszavazná a törvénytervezetet. Annak kapcsán, hogy az új adónemből a költségvetés szempontjából jelentéktelen, 7–9 milliárd forintnyi bevétel származhat, a tárcavezető úgy reagált: másodlagos, mennyi pénz folyik be, noha ebből „iskolafejlesztésre azért lehet jó néhány forintot elkölteni”. Trócsányi László igazságügyi miniszter a köztévé A lényeg című műsorában pedig kategorikusan kijelentette: „az álláspont egyértelmű”, lesz reklámadó.

A törvényjavaslatot benyújtó L. Simon László (Fidesz) tegnap a Feol.hu-nak elismerte: nem ő szövegezte a javaslatot, csupán az előkészítésben vett részt, mivel ez egy kollektív munka volt. Szerinte az emberek egyetértenek a kezdeményezéssel, mivel látják, milyen komoly problémák vannak ezen a területen.

Eközben egyre több külföldi lap foglalkozik a témával. A német balliberális Spiegel Online szerint a magyar kormány el akarja hallgattatni az „utolsó független” médiumokat, a brit Reuters pedig arra figyelmeztetett, hogy a miniszterelnök már többször nézeteltérésbe került az Európai Unióval a különadók miatt. Az EUobserver cikke azt hangsúlyozta: a reklámadó nem csökkentené jelentősen a költségvetési hiányt, miközben a magyar médiavállalatok a sajtószabadság elleni támadásnak tekintik az új adónemet.

Ismeretes, a médiaszakma szerint a reklámadóból durván kilencmilliárd forint folyna be az államkasszába, ugyanakkor a nemzetgazdaságban 45 milliárdos kiesést, a médiavállalkozások zömének pedig beláthatatlan károkat okozna.

Szerdai ülésén dönthet az Országgyűlés az önkormányzati választási rendszer átalakításáról. Ha a Ház elfogadja a kormánypárti javaslatot, a jövőben a Fővárosi Közgyűlésnek a főpolgármester mellett a 23 kerületi polgármester és a kompenzációs listáról bekerült kilenc képviselő lesz a tagja, továbbá enyhülnek az önkormányzati képviselőket érintő összeférhetetlenségi szabályok. Egyébként ezen a plenáris ülésen kérdezhetnek először a képviselők a harmadik Orbán-kormány tagjaitól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.