Indulhat a Budapest–Balaton bringaút építése

Először az Etyekig tartó szakasz lesz kész, ezt követi a teljes, 106 kilométeres túraút.

2015. 07. 28. 16:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Völner Pál közlekedési államtitkár még évekkel ezelőtt – a 2012-es tavaszi Bringázz a munkába! projektindítón az MNO-nak jelentette ki először: megépül a fővárostól a Balatonig tartó kerékpárút. Azóta hallottunk a Székesfehérvárig tartó három, majd onnantól a Balatonig érő újabb három útvonalváltozatról, amelyek közül végre-valahára eldőlt, melyik a nyerő: a Budapest–Fehérvár szakaszra az Etyek felé indulót tartották legmegfelelőbbnek az illetékesek – a Balatonakarattyáig tartó teljes út pedig 106 kilométer hosszú lesz.

A tervezési munkákat, ahogy ez az ország más tájain létesítendő kerékpáros turisztikai infrastruktúrára is áll, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ fogta össze, és már csak egy utolsó kormány-aláírásra vár. Ha nem jön közbe semmi, az alábbi településeken keresztül 2020-ra lebiciklizhetünk a Balatonig:

Budapest – Budaörs – Törökbálint – Biatorbágy – Etyek – Gyúró – Tordas – Kajászó – Pázmánd – Nadap – Velence – Sukoró – Pákozd – Székesfehérvár – Szabadbattyán – Kőszárhegy – Polgárdi – Füle – Balatonfőkajár – Balatonakarattya.

A tervezett út mintegy nettó 4,3 milliárd forintba kerülhet a VS.hu összeállítása szerint.

A koordinációs központ a nyomvonal kiválasztása előtt egy igényfelmérést is végzett, amiből számára az derült ki, hogy a kerékpározók számára túrázás alkalmával a látványosság a legfontosabb, meglepő módon előzve még a biztonságot és a leküzdhető emelkedőket is. A vonal jórészt önálló kerékpárúton halad majd, illetve burkolt mezőgazdasági utakat is integrál a rendszer. Lakott területekre érve kis forgalmú utcákon lehet majd haladni, kétoldali kerékpársávon. A várhatóan népszerű túraút Budapest–Etyek szakaszát kezdhetik el először építeni.

A központ ezenkívül dolgozik a 248 kilométeres Balaton-kör revízióján is, hatmilliárd körüli összegből azt teljesen kipofoznák.

A kezük alatt további munka még a budai Duna-parton is elhaladó EuroVelo 6-os számú kerékpárút ügyének rendezése, ez megvalósíthatósági tanulmányi szakaszban van. Legfőbb baja egyébként jelenleg a hézagosság, és hogy nem is ér el a déli határig, Mohácsnál véget ér. Az EuroVelo 6 Rajkától Budapestig tartó, 280 kilométeres szakasza 8,7 milliárd forintból jöhet ki. A fővárostól délre lévő szakasz 200 kilométeres úttal számol, költségvetése 6 milliárd forint lenne – közelebb kerülne a Dunához, távolabb a forgalmas utaktól.

Hogy Budapesten belül mi lesz az EuroVelo 6-ossal, az egyelőre tökéletesen homályos.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.