Indulhat a Budapest–Balaton bringaút építése

Először az Etyekig tartó szakasz lesz kész, ezt követi a teljes, 106 kilométeres túraút.

2015. 07. 28. 16:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Völner Pál közlekedési államtitkár még évekkel ezelőtt – a 2012-es tavaszi Bringázz a munkába! projektindítón az MNO-nak jelentette ki először: megépül a fővárostól a Balatonig tartó kerékpárút. Azóta hallottunk a Székesfehérvárig tartó három, majd onnantól a Balatonig érő újabb három útvonalváltozatról, amelyek közül végre-valahára eldőlt, melyik a nyerő: a Budapest–Fehérvár szakaszra az Etyek felé indulót tartották legmegfelelőbbnek az illetékesek – a Balatonakarattyáig tartó teljes út pedig 106 kilométer hosszú lesz.

A tervezési munkákat, ahogy ez az ország más tájain létesítendő kerékpáros turisztikai infrastruktúrára is áll, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ fogta össze, és már csak egy utolsó kormány-aláírásra vár. Ha nem jön közbe semmi, az alábbi településeken keresztül 2020-ra lebiciklizhetünk a Balatonig:

Budapest – Budaörs – Törökbálint – Biatorbágy – Etyek – Gyúró – Tordas – Kajászó – Pázmánd – Nadap – Velence – Sukoró – Pákozd – Székesfehérvár – Szabadbattyán – Kőszárhegy – Polgárdi – Füle – Balatonfőkajár – Balatonakarattya.

A tervezett út mintegy nettó 4,3 milliárd forintba kerülhet a VS.hu összeállítása szerint.

A koordinációs központ a nyomvonal kiválasztása előtt egy igényfelmérést is végzett, amiből számára az derült ki, hogy a kerékpározók számára túrázás alkalmával a látványosság a legfontosabb, meglepő módon előzve még a biztonságot és a leküzdhető emelkedőket is. A vonal jórészt önálló kerékpárúton halad majd, illetve burkolt mezőgazdasági utakat is integrál a rendszer. Lakott területekre érve kis forgalmú utcákon lehet majd haladni, kétoldali kerékpársávon. A várhatóan népszerű túraút Budapest–Etyek szakaszát kezdhetik el először építeni.

A központ ezenkívül dolgozik a 248 kilométeres Balaton-kör revízióján is, hatmilliárd körüli összegből azt teljesen kipofoznák.

A kezük alatt további munka még a budai Duna-parton is elhaladó EuroVelo 6-os számú kerékpárút ügyének rendezése, ez megvalósíthatósági tanulmányi szakaszban van. Legfőbb baja egyébként jelenleg a hézagosság, és hogy nem is ér el a déli határig, Mohácsnál véget ér. Az EuroVelo 6 Rajkától Budapestig tartó, 280 kilométeres szakasza 8,7 milliárd forintból jöhet ki. A fővárostól délre lévő szakasz 200 kilométeres úttal számol, költségvetése 6 milliárd forint lenne – közelebb kerülne a Dunához, távolabb a forgalmas utaktól.

Hogy Budapesten belül mi lesz az EuroVelo 6-ossal, az egyelőre tökéletesen homályos.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.