Az online lap értesülései szerint az ideinél ötmillió kilométerrel kevesebbet futnak a MÁV-Start vonatai jövőre, ami hatszázalékos teljesítménycsökkenésnek felel meg.
Lőcsei Virág, a MÁV szóvivője a Magyar Nemzet megkeresésére nem kívánta kommentálni az online lap értesüléseit, megjegyezte ugyanakkor, hogy az új menetrenddel kapcsolatban hétfőn adnak minden részletre kiterjedő tájékoztatást. A lap név nélkül nyilatkozó fejlesztési minisztériumi forrásai ugyanakkor megerősítették, hogy lesz járatritkítás, ám az utazóközönség számára legfontosabb járatokat nem érinti a karcsúsítás. A tárca hivatalosan szintén nem fűzött magyarázatot a sajtóban megjelenő hírekhez. Az önkormányzatok a változások hivatalos bejelentéséig nem kívánták kommentálni a járatritkításokat.
Bár a vasúti járatok ritkítása, illetve a vonalbezárások rendszerint élénk ellenkezést szoktak kiváltani az ellenzék padsoraiban ülő politikusokból, a szocialista kormányzás időszakán túl 2010 óta is jelentős – a most várhatónál lényegesen nagyobb – léptékű karcsúsításra is volt példa.
Emlékezetes: az MSZP vezette kabinet 38, összesen 800 kilométernyi vasúti mellékvonalat számolt fel, a Fidesz egyik választási ígérete pedig az volt, hogy ezeken újra fog indulni a közlekedés. Ez végül mindössze egy szárnyvonalon teljesült. A 2012 tavaszán – tehát már a második Orbán-kormány idején – kihirdetett menetrend ugyanakkor az addigi 3000-ből 400 járatot szüntetett meg, ami a most várható hatszázalékos ritkítás több mint kétszerese, 13 százalék volt.
A jelenlegi tervek szerint kevesebb vonat járna például Veszprémbe, Zalaegerszegre, de a Győr– Celldömölk, a Székesfehérvár–Siófok, illetve a Sárbogárd–Dombóvár vonalról is kiesnének vonatok. Sok helyen az InterCitykre terelnék az utasokat a normál vonatok számának csökkentésével; ez lehet a helyzet a cegléd–záhonyi és a miskolc–sátoraljaújhelyi vonalon. Pécs viszont elveszítené az IC-kapcsolatot a fővárossal, megszűnne a Zsolnay expressz. Az oldal úgy tudja, hogy vonatokat vennének el az Eger–Füzesabony, a békéscsabai és az észak-balatoni vasutakról is.