Polgári engedetlenségre buzdít Tarlós

Az új közlekedési táblák miatt sokan pórul jártak. A főpolgármester azt üzeni: ne fizessük be a bírságot.

MN
2017. 03. 24. 13:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján felháborítónak nevezte, hogy mostanában úgy bünteti a közterület-felügyelet a fővárosi autósokat, hogy új közlekedési táblákat helyez ki a már megszokottak helyett, az adott helyszínre pedig kamerát irányít – derült ki a Hír TV beszámolójából. Tarlós István kifejtette: a felügyelet csak akkor bírságolhat, ha ellenőre a helyszínen tartózkodik, kamerafelvétel alapján nem.

A városvezető a bírság ötvenezres összegét is sokallja, ezért arra biztatta a sofőröket, hogy senki ne fizesse be a büntetést, később, az ügy következő szakaszában ugyanis a rendőség sokkal racionálisabban jár majd el.

„Ez tarthatatlan állapot, ilyen a világon nincs. [ ] Arra biztatom azokat, akik ilyen papírt kapnak, hogy ha kamera alapján megbüntetik ötvenezer forintra, ne fizessék be. Ha a közterület-felügyelő ott állna, megállítaná, lepapírozná, és adminisztratív módon legalizálná a dolgot, csak akkor lennének jogosultak büntetni” – mondta a városvezető.

Közölte, kezdeményezi, hogy a helyzeten mihamarabb változtassanak.

A 3-as metró felújított szerelvényei esetében is igaz az, hogy az ilyen bonyolult felújításoknál és üzembe helyezéseknél a kezdeti kisebb hibák elkerülhetetlenek – mondta Tarlós István. A korábbi hírekkel ellentétben a hétfőn forgalomba állított felújított orosz metrószerelvényben a főpolgármester szerint nem az ajtókkal volt a hiba, hanem először egy visszajelző lámpa hibásan jelzett, péntek reggel pedig „satufékezett” a szerelvény, mint ahogyan arról délelőtt beszámoltunk. Az MTI-tudósítás alapján a főpolgármester arról beszélt, hogy egy-két ilyen hiba még nem zárható ki az első hetekben, de aztán ezek majd megszűnnek. Hozzátette: április végéig öt felújított szerelvény közlekedik majd a 3-as metróvonalon.

A római-parti védmű vizsgált nyomvonalaival kapcsolatban a főpolgármester azt hangsúlyozta: a kérdés az, hogy az egyik nyomvonalon a védmű felépítése a másikhoz képest mennyibe kerül, és van-e fedezete, továbbá az, hogy a hetven hektár „sorsára hagyása mekkora felelősséggel jár”. Műszakilag, mint az az összehasonlító tanulmányban is szerepel, mindkét, a Nánási út – Királyok útja vonalon és a part menti nyomvonalon is felépíthető a védmű – jegyezte meg. A védműnek a Nánási úti – Királyok útjai nyomvonalon való felépítése hétmilliárd forinttal többe kerülne, tette hozzá.

Tarlós István emlékeztetett arra, hogy az összehasonlító tanulmány a parti védvonal mellett foglalt állást. Arról tovább kell folytatni a párbeszédet, hogy a part funkcionálisan hogyan nézzen ki, de a védmű megépítése tovább nem halasztható – jelentette ki, jelezve, hogy hét éve véleményeket hallgatnak az ügyben. Hangsúlyozta: a védmű építésénél nem az a helyzet, mint a Városligetben, ahol bármeddig lehet húzni az időt, mert ott az időhúzásnak „sem emberi életben, sem vagyonvesztésben semmiféle kockázata nincsen”. A védmű esetében más a helyzet.

„Semmi mást nem akarunk, mint megvédeni Budapest egyetlen teljesen védtelen szakaszát” – fogalmazott Tarlós, hozzátéve: a Fővárosi Közgyűlés a következő ülésén dönt majd a nyomvonalról. Alattomos, gonosz vádnak nevezte a főpolgármester, hogy tönkre akarnák tenni a Római-partot.

Az önkormányzati szektor béremeléseiről szólva arról beszélt, hogy szerinte a jelenlegi állapot tarthatatlan. Az ügyben Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordul a jövő hét elején levélben, amelyben a kormány segítéségét kéri az önkormányzatok nevében. Az előállt problémával kezdeni kell valamint, „ilyen nincs, hogy vannak első- és másodrendű köztisztviselők és közalkalmazottak” – fogalmazott a városvezető, tarthatatlan állapotnak nevezve, hogy az állami cégeknél béremeléseket kapnak, az önkormányzatiak pedig ebből kimaradnak.

Tarlós István szólt arról is, hogy az V. kerületben, a 49-es villamos végállomásánál három hajléktalan ember „rendezkedett be”, és ezzel a jelenlegi jogszabályok alapján semmit nem tudnak csinálni, nem tudnak védekezni ellene. Ma csak az nem kap ellátást Budapesten, aki nem fogadja el – hangsúlyozta, majd közölte: a „szociális magatartás megfelelő kontrollja mellett” kell olyan jogosítvány, hogy az ilyen állapotok felszámolhatók legyenek.

Kérdésekre válaszolva azt mondta, a Dagály úszókomplexummal kapcsolatban a személyes álláspontja az, hogy Budapest ne vegye át a vizes világbajnokság után, mert a főváros lehetőségei mellett nem lesz nyereségesen üzemeltethető.

A főpolgármester szólt arról is, hogy szerinte nincs realitása annak, hogy Rolling Stones-koncert legyen a vizes világbajnokság nyitórendezvényén, és nem is lát ma erre alkalmas budapesti helyszínt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.