A főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján felháborítónak nevezte, hogy mostanában úgy bünteti a közterület-felügyelet a fővárosi autósokat, hogy új közlekedési táblákat helyez ki a már megszokottak helyett, az adott helyszínre pedig kamerát irányít – derült ki a Hír TV beszámolójából. Tarlós István kifejtette: a felügyelet csak akkor bírságolhat, ha ellenőre a helyszínen tartózkodik, kamerafelvétel alapján nem.
A városvezető a bírság ötvenezres összegét is sokallja, ezért arra biztatta a sofőröket, hogy senki ne fizesse be a büntetést, később, az ügy következő szakaszában ugyanis a rendőség sokkal racionálisabban jár majd el.
„Ez tarthatatlan állapot, ilyen a világon nincs. [ ] Arra biztatom azokat, akik ilyen papírt kapnak, hogy ha kamera alapján megbüntetik ötvenezer forintra, ne fizessék be. Ha a közterület-felügyelő ott állna, megállítaná, lepapírozná, és adminisztratív módon legalizálná a dolgot, csak akkor lennének jogosultak büntetni” – mondta a városvezető.
Közölte, kezdeményezi, hogy a helyzeten mihamarabb változtassanak.
A 3-as metró felújított szerelvényei esetében is igaz az, hogy az ilyen bonyolult felújításoknál és üzembe helyezéseknél a kezdeti kisebb hibák elkerülhetetlenek – mondta Tarlós István. A korábbi hírekkel ellentétben a hétfőn forgalomba állított felújított orosz metrószerelvényben a főpolgármester szerint nem az ajtókkal volt a hiba, hanem először egy visszajelző lámpa hibásan jelzett, péntek reggel pedig „satufékezett” a szerelvény, mint ahogyan arról délelőtt beszámoltunk. Az MTI-tudósítás alapján a főpolgármester arról beszélt, hogy egy-két ilyen hiba még nem zárható ki az első hetekben, de aztán ezek majd megszűnnek. Hozzátette: április végéig öt felújított szerelvény közlekedik majd a 3-as metróvonalon.
A római-parti védmű vizsgált nyomvonalaival kapcsolatban a főpolgármester azt hangsúlyozta: a kérdés az, hogy az egyik nyomvonalon a védmű felépítése a másikhoz képest mennyibe kerül, és van-e fedezete, továbbá az, hogy a hetven hektár „sorsára hagyása mekkora felelősséggel jár”. Műszakilag, mint az az összehasonlító tanulmányban is szerepel, mindkét, a Nánási út – Királyok útja vonalon és a part menti nyomvonalon is felépíthető a védmű – jegyezte meg. A védműnek a Nánási úti – Királyok útjai nyomvonalon való felépítése hétmilliárd forinttal többe kerülne, tette hozzá.
Tarlós István emlékeztetett arra, hogy az összehasonlító tanulmány a parti védvonal mellett foglalt állást. Arról tovább kell folytatni a párbeszédet, hogy a part funkcionálisan hogyan nézzen ki, de a védmű megépítése tovább nem halasztható – jelentette ki, jelezve, hogy hét éve véleményeket hallgatnak az ügyben. Hangsúlyozta: a védmű építésénél nem az a helyzet, mint a Városligetben, ahol bármeddig lehet húzni az időt, mert ott az időhúzásnak „sem emberi életben, sem vagyonvesztésben semmiféle kockázata nincsen”. A védmű esetében más a helyzet.
„Semmi mást nem akarunk, mint megvédeni Budapest egyetlen teljesen védtelen szakaszát” – fogalmazott Tarlós, hozzátéve: a Fővárosi Közgyűlés a következő ülésén dönt majd a nyomvonalról. Alattomos, gonosz vádnak nevezte a főpolgármester, hogy tönkre akarnák tenni a Római-partot.
Az önkormányzati szektor béremeléseiről szólva arról beszélt, hogy szerinte a jelenlegi állapot tarthatatlan. Az ügyben Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordul a jövő hét elején levélben, amelyben a kormány segítéségét kéri az önkormányzatok nevében. Az előállt problémával kezdeni kell valamint, „ilyen nincs, hogy vannak első- és másodrendű köztisztviselők és közalkalmazottak” – fogalmazott a városvezető, tarthatatlan állapotnak nevezve, hogy az állami cégeknél béremeléseket kapnak, az önkormányzatiak pedig ebből kimaradnak.
Tarlós István szólt arról is, hogy az V. kerületben, a 49-es villamos végállomásánál három hajléktalan ember „rendezkedett be”, és ezzel a jelenlegi jogszabályok alapján semmit nem tudnak csinálni, nem tudnak védekezni ellene. Ma csak az nem kap ellátást Budapesten, aki nem fogadja el – hangsúlyozta, majd közölte: a „szociális magatartás megfelelő kontrollja mellett” kell olyan jogosítvány, hogy az ilyen állapotok felszámolhatók legyenek.
Kérdésekre válaszolva azt mondta, a Dagály úszókomplexummal kapcsolatban a személyes álláspontja az, hogy Budapest ne vegye át a vizes világbajnokság után, mert a főváros lehetőségei mellett nem lesz nyereségesen üzemeltethető.
A főpolgármester szólt arról is, hogy szerinte nincs realitása annak, hogy Rolling Stones-koncert legyen a vizes világbajnokság nyitórendezvényén, és nem is lát ma erre alkalmas budapesti helyszínt.