A főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján felháborítónak nevezte, hogy mostanában úgy bünteti a közterület-felügyelet a fővárosi autósokat, hogy új közlekedési táblákat helyez ki a már megszokottak helyett, az adott helyszínre pedig kamerát irányít – derült ki a Hír TV beszámolójából. Tarlós István kifejtette: a felügyelet csak akkor bírságolhat, ha ellenőre a helyszínen tartózkodik, kamerafelvétel alapján nem.
A városvezető a bírság ötvenezres összegét is sokallja, ezért arra biztatta a sofőröket, hogy senki ne fizesse be a büntetést, később, az ügy következő szakaszában ugyanis a rendőség sokkal racionálisabban jár majd el.
„Ez tarthatatlan állapot, ilyen a világon nincs. [ ] Arra biztatom azokat, akik ilyen papírt kapnak, hogy ha kamera alapján megbüntetik ötvenezer forintra, ne fizessék be. Ha a közterület-felügyelő ott állna, megállítaná, lepapírozná, és adminisztratív módon legalizálná a dolgot, csak akkor lennének jogosultak büntetni” – mondta a városvezető.
Közölte, kezdeményezi, hogy a helyzeten mihamarabb változtassanak.
A 3-as metró felújított szerelvényei esetében is igaz az, hogy az ilyen bonyolult felújításoknál és üzembe helyezéseknél a kezdeti kisebb hibák elkerülhetetlenek – mondta Tarlós István. A korábbi hírekkel ellentétben a hétfőn forgalomba állított felújított orosz metrószerelvényben a főpolgármester szerint nem az ajtókkal volt a hiba, hanem először egy visszajelző lámpa hibásan jelzett, péntek reggel pedig „satufékezett” a szerelvény, mint ahogyan arról délelőtt beszámoltunk. Az MTI-tudósítás alapján a főpolgármester arról beszélt, hogy egy-két ilyen hiba még nem zárható ki az első hetekben, de aztán ezek majd megszűnnek. Hozzátette: április végéig öt felújított szerelvény közlekedik majd a 3-as metróvonalon.
A római-parti védmű vizsgált nyomvonalaival kapcsolatban a főpolgármester azt hangsúlyozta: a kérdés az, hogy az egyik nyomvonalon a védmű felépítése a másikhoz képest mennyibe kerül, és van-e fedezete, továbbá az, hogy a hetven hektár „sorsára hagyása mekkora felelősséggel jár”. Műszakilag, mint az az összehasonlító tanulmányban is szerepel, mindkét, a Nánási út – Királyok útja vonalon és a part menti nyomvonalon is felépíthető a védmű – jegyezte meg. A védműnek a Nánási úti – Királyok útjai nyomvonalon való felépítése hétmilliárd forinttal többe kerülne, tette hozzá.