Babrálta-e valaki a vésznyitót?

A BKV a 3-as metró felújított kocsijaiban készült videókon lelné meg az ajtóhibák okait.

2017. 08. 24. 5:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is idegenkezűségre gyanakszik a BKV a 3-as metró felújított orosz szerelvényeinek ajtómeghibásodásainál – mondta lapunknak Bolla Tibor. A BKV vezérigazgatója szerint a legutolsó, utaskiszállítással járó, egy héttel ezelőtti esetnél a fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik a szakemberek, és elsősorban arra kíváncsiak: „Babrálta-e valaki a vésznyitót?” A vezérigazgató két esetben már feljelentést tett a rendőrségen, és a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók, a múlt héten pedig bár kinyíltak, de úgy is maradtak. Megmagyarázhatatlan a felújított orosz szerelvények többhetes forgalomkivonása, a munkálatokat végző Metrovagonmas komoly vizsgálata és szoftverfrissítése, valamint a hatósági engedélyek alapján újbóli forgalomba helyezése után történtek is. Olyan is előfordult, hogy nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés. A legfrissebb meghibásodás kedden történt, a 444.hu azt írta: megint csak nem záródott az ajtó, a járművezetőnek kellett végül kézzel megigazítania és becsuknia azt.

Az eredeti szerelvényeket is gyártó orosz cég jogutódjánál augusztusban cserélték le a felújítási projektek vezetőjét, a szakemberváltástól a hibák megszűnését várták. A fekete-fehér színe miatt belső szakmai körökben egyszerűen csak pandának nevezett járművekkel márciusi üzembe helyezésük óta bajok vannak, az utaskiszállításos esetek száma csaknem háromtucatnyi.

A 3-as metróvonal 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényét azért újíttatja fel a BKV 69 milliárd forintból, mert a kormány a fővárosnak nem engedélyezte új járművek vásárlását. Az önkormányzat hitelből, illetve saját forrásból finanszírozza a beruházást. Jelenleg továbbra is csak 13 felújított szerelvény van Budapesten, augusztusban nem is érkezik szállítmány, pedig az oroszok korábban azt ígérték, havi kettő helyett ezután majd hármat küldenek. – A szerelvények Oroszországba szállítását éppen a hibák miatt nem lehetett eddig felgyorsítani, mert ha többet küldünk a kelleténél, akkor nem tudjuk az utasforgalomnak megfelelő számú kocsit forgalomban tartani – húzta alá Bolla Tibor.

Néhány nappal azután, hogy a BKK online bérletértékesítési rendszerének hibáját feltáró, etikus hekkerként elhíresült fiatal gyanúsítását megszüntette az ügyészség, szerdán a rendőrség közölte: lezárták magát a nyomozást is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.