Személyeskedésektől sem mentes vita után szerdán megerősítette ugyan korábbi döntését a Fővárosi Közgyűlés fidesz–KDNP-s többsége a Római-partra tervezett mobil gátról, azonban egy másik határozattal azt is megszavazta, hogy a végleges nyomvonal még változhat. A képviselők ugyanis elfogadták, hogy a jelenlegi part menti árvízvédelmi mű beruházásának előkészítése mellett a tervezőknek tanulmánytervet kell készíteniük egy beljebb lévő, a telekhatárok mentén húzódó gátra. Erre a változatra eredetileg Bús Balázs, Óbuda–Békásmegyer fideszes polgármestere nyújtott be javaslatot, amely végül Tarlós István kormánypárti főpolgármester módosításával „ment át”. Előzőleg viszont – ugyancsak főpolgármesteri indítványra, az óbudai polgármester szavazatával együtt – elutasították az árvízi védekezést a Nánási út és a Királyok útja nyomvonalán elképzelő „civil” alternatívát. – A nyáron Lányi András írónak, filozófusnak és környezetvédőnek megígértem, hogy ha letesznek az asztalra egy másik tervet, azt a közgyűlés elé viszem – indokolta Budapest vezetője, miért nem az eredetileg a helyettese, Szeneczey Balázs által benyújtott határozati javaslatsorról kell dönteni. A Lányi-féle javaslatot azonban csak az ellenzéki képviselők támogatták a felfokozott hangulatban. A budapesti városháza zsúfolásig telt dísztermében ugyanis a mobil gát ellenzői és támogatói is transzparensekkel vonultak fel. A civilek között megjelent az Együtt molinója is, amelynek gúnyrajzán Tarlós Istvánt láncfűrésszel ábrázolták.
Elsőként éppen Bús Balázs ismertethette, hogy miért tett egy lépést hátra, amikor a III. kerület ugyancsak kormánypárti többségű képviselő-testületének összes határozata a part mentén javasolta megépíteni az árvízvédelmi művet. A polgármester röviden ismertette: a Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató Intézet a múlt héten kizárólag a városrészben végzett reprezentatív (1004 fős) közvélemény-kutatása szerint a városrészben mindössze a megkérdezettek 16 százaléka támogatta, hogy a gát „a part jelenlegi természetközeli állapotát véglegesen megváltoztatva közvetlenül a Duna-parton húzódjon”. – 43 százalékuk akár kisajátítások révén meghatározott új nyomvonal mentén, a parti telekhatároknál, míg 37 százalékuk a Nánási út–Királyok útja vonalában szeretne árvízi védelmet – mondta Bús Balázs.