A II. kerület képviselő-testületének csütörtöki döntésével immár a második fideszes vezetésű budapesti önkormányzat fogadott el olyan szabályozást, amely adót vet ki a területén álló reklámhordozókra – írja a Hvg.hu.
A portál felidézi: egy szeptemberi módosítása alapján az önkormányzatoknak országszerte meg kell alkotniuk a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról és a településképi bejelentési eljárásról szóló rendeleteiket. Legutóbb a fideszes Kocsis Máté vezette VIII. kerület fogadott el hasonló, a reklámhordozókat az építményadó hatálya alá behúzó változtatást. Az adó mértékét a II. és a VIII. kerület is a törvényben maximumként szabott évenként négyzetméterenként 12 ezer forintban határozta meg. Vagyis ezentúl egyetlen – átlagban 12 négyzetméteres – óriásplakát éves adója 144 ezer forint lesz.
A Hvg.hu megjegyzi, hogy a II. kerület csütörtöki testületi ülésén az ellenzéki – főként a jobbikos – képviselők politikai bosszúval vádolták a kormánypárti előterjesztőket. Szerintük az adókötelezettség elsősorban Simicska Lajos (lapunk tulajdonosa) cégeinek, a Mahirnak és a Publimontnak jelent újabb nehézséget.
A kerület fideszes polgármestere, Láng Zsolt tagadta, hogy politikai motivációja lenne: állítása szerint egyszerűen arról van szó, hogy vissza akarják szorítani a közterületeket szerinte elcsúfító hirdetéseket a kerületben. Az Együttben politizáló Hajdú Nóra felvetésére, miszerint a kerület most legfőképpen a kormány Soros-hirdetéseivel vannak tele, azok nem csúfítják-e el a közterületeket, a polgármester azt mondta: nem érti, hogy ezt miért tőle kérdezi a képviselő, hiszen nekik – mint mondta – semmi ráhatásuk nincs erre.
Az ellenzéki képviselők a vita végén kezdeményezték, hogy a tervezetet vegyék le a napirendről. A kormánypárti többség miatt ez nem sikerült, az ellenzék viszont teljes egységben a Jobbiktól az LMP-n és Együttön át az MSZP-ig nemmel szavazott a módosításra.