Március 21-én befejeződne a napra pontosan egy évvel ezelőtt történt veronai busztragédia miatt a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) által indított eljárás, de az ügyészség még meghosszabbíthatja a határidőt – derült ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Magyar Nemzetnek küldött válaszából. A Szinyei Merse Pál Gimázium 17 diákjának és tanárának halálával járó olaszországi baleset miatt párhuzamosan indult nyomozás Olaszországban és Magyarországon, az NNI január 22-én halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségének gyanúja miatt kezdeményezett vizsgálatot, ismeretlen tettes ellen. Az olasz rendőrség már tavaly március 31-én, vádemelési javaslattal zárta le saját nyomozását, a Hír TV-nek pedig az olasz ügyészség azt állította: két hónapon belül vádat emelnek az ügyben.
Már számos olyan információ látott napvilágot az egész országot megrázó balesettel kapcsolatban, amelyek fölvetik a gimnazistákat utaztató busztársaság, a Pizolit Kft. felelősségét. A franciaországi síelésből hazatérő diákokat, tanárokat és hozzátartozóikat szállító autóbusz 2017. január 20-án, nem sokkal éjfél után az észak-olaszországi autópályán letért az útról, majd szemből, fékezés nélkül a sztráda fölött átívelő felüljáró tartópillérének csapódott. Csaknem leborotválta a busz teljes jobb oldalát az ütközés, majd a jármű kigyulladt. Akik nem tudtak idejében kimenekülni az ablakokon át, halálra égtek, vagy súlyos égési sérüléseket szenvedtek, amikbe többen a kórházban haltak bele.
Az eset körülményei rögtön azt valószínűsítették, hogy a busz sofőrje elaludt a volánnál. Két hónappal a baleset után a Bors megírta, hogy az ütközést túlélő, a járművet – elhunyt váltótársával együtt – vezető 52 éves V. Jánost korábban súlyos alvászavarral, úgynevezett alvási apnoéval kezelték. A betegség lényege, hogy az érintett légzése álmában időről időre abbamarad, majd újra elindul. Emiatt nem képes mélyen aludni, többször fölébred, nem tudja kipihenni magát. Vagyis bármikor fennáll a veszélye, hogy egy éjszakai, monoton vezetés során az illető elalszik. Ám a súlyos, maradandó sérüléseket szenvedő V. János tagadta, hogy elaludt volna a volánnál, más magyarázatot azonban nem adott. A Pizolit Kft. vezetője, Czakó Tibor korábban azt nyilatkozta, a sofőrnek szakorvosi és üzemorvosi engedélye is volt, illetve olyan készüléke, amelyet mindenkinek magánál kell tartania, akinél ilyen betegséget diagnosztizálnak. Ez segít az éjszakai szabályos légzésben.