Február 5-én, hétfőn kilenc párt: a szocialisták, a DK, az LMP, az MLP, a Momentum, a Moma, az Együtt, a Párbeszéd és a Szolidaritás Mozgalom fővárosi politikusai, valamint a hozzájuk csatlakozó civil szervezetek megkezdik az aláírásgyűjtést a 3-as metró akadálymentesítéséért – közölte a Magyar Nemzettel a kezdeményező Horváth Csaba (MSZP). Az ellenzéki fővárosi képviselő által még tavaly benyújtott kérést kedden jogerősen hitelesítette a Kúria az eredeti szöveggel, aminek a következő napokban az ügy szempontjából rendkívül fontos szerepe lehet: „Akarja-e Ön, hogy a 2017–2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?” Az idézett jogszabály az építési törvény, amely rendelkezik az épített környezetben, valamint a közösségi közlekedésben elvárt akadálymentesítésről, magyarul a mozgáskorlátozottak, a kisgyermekesek és az idősek számára fontos lehetőségek megteremtéséről.
A Kúria az után döntött a hitelesítésről, hogy a Fővárosi Választási Bizottság (FVB) által tavaly december közepén jóváhagyott kérdést egy „magánszemély” megtámadta.
– Egy „Fidesz-közeli ügyvéd” sem tudta megakadályozni, hogy megvalósuljon, amit a budapestiek akarnak – mondta kérdésünkre Horváth Csaba, aki biztos abban, hogy rövid idő alatt összegyűjtik a népszavazás kiírásához szükséges 138 ezer aláírást. Ahhoz, hogy a Fővárosi Közgyűlés dönthessen a referendum kitűzéséről, a fővárosi választópolgárok tíz százalékának érvényes aláírását kell bemutatni. A szocialista politikus szerint hiába gáncsoskodnak a kormánypártok: a kérdést úgy fogalmazták meg, hogy a jogszabály értelmezéséből nem következik más, minthogy a felújítás alatt álló 3-as metrón – a munkálatokkal egyidejűleg, azaz 2017 és 2020 közötti időszakban – végre kell hajtani az akadálymentesítést, ha érvényes és eredményes lesz a népszavazás. – A teljes körűség pedig a jelenlegi műszaki ismeretek szerint nemigen enged más lehetőséget, mint a liftépítést – magyarázta a kezdeményező, aki megismételte: a 20 állomás akadálymentesítéséhez szükséges 20 milliárd forint többletköltséget a városvezetés nem kényszerítette ki a kormánytól, most a budapestiek fogják ezt megtenni.