Elérte a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) a kormány és a főváros képviselőivel folytatott szerdai egyeztetésen, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes legyen – derül ki a MEOSZ közleményéből.
A főpolgármester az egyeztetést megelőzően személyes találkozóra hívta a MEOSZ elnökét, melyen Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes és Radnai Tibor, az M3-as metró beruházás projektigazgatója is részt vett. Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke elmondta: a főpolgármester ígéretet tett arra, hogy a főváros saját erőforrásból a Kálvin téri megálló mellett további öt megálló akadálymentesítését magára vállalja.
„A MEOSZ ezzel elérte, hogy a 20 megállóból így már 18-at akadálymentesít a főváros. A szövetség azonban változatlanul elkötelezett a teljes körű akadálymentesítés mellett, így továbbra is kitart a fennmaradó két állomás – Pöttyös utca és Ecseri út – akadálymentesítése mellett” – olvasható a közleményben.
Kovács Ágnes megerősítette: nem tekinti egyenrangú, alternatív megoldásnak a metróvonal felszíni közlekedéssel való kiváltását, mert nem tudnak ugyanannyi járatszámot alacsonypadlós buszokkal biztosítani. Ezenfelül egy buszjáratot – költséghatékonyság címén – bármikor meg lehet szüntetni, így az akadályok újrateremtődhetnek. Mint írják, az egyeztetésen elhangzott információ szerint a felszíni kiváltás – a vázolt formában – évi költsége 1 milliárd forint lenne, ennél jóval olcsóbb lenne a műszaki megoldások kivitelezése.
A MEOSZ elnöke közölte: felkérte a kormány képviselőit, hogy biztosítsák a költségvetésből a fennmaradó két állomás teljes körű akadálymentesítéséhez szükséges összeget. A kormány képviselője jelezte, hogy amennyiben a főváros előterjeszti az ígért 18 megálló akadálymentesítésén felül a további 2 megállóra vonatkozó akadálymentesítési javaslatot, úgy a kormány megfontolja a finanszírozását.
Tarlós István kedd este az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta, mozgólépcsőre szerelhető szerkezettel oldja meg a főváros a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón. Szavai szerint minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják „a kabinos szerkezet” működtetését, és várhatóan ezt a megoldás alkalmazzák majd. Két olyan kis forgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik a szerkezet beépítését, helyette alacsony padlós busszal szállítanák tovább a mozgássérülteket – fűzte hozzá.