Tarlós István főpolgármester értelmetlennek nevezte az M1 csütörtök reggeli műsorában az M3 metró minden állomásának teljes akadálymentesítése érdekében indított népszavazási kezdeményezést – közölte az MTI.
A városvezető szerint azért is fölösleges a kezdeményezés, mert győzelem esetén sem róna kötelező feladatot az önkormányzatra.
Minden állomáson megvan az az elméleti megoldás, amelyet gyakorlattá fogunk formálni, a mozgáskorlátozottakkal együttműködésben – jelentette ki, hangsúlyozva: nem logikus minden állomásra felvonót építeni, hiszen egyetlen liftnél sokkal több embert szállíthat például egy alacsonypadlós autóbusz. Magyarán Tarlós István a felszíni közlekedést ajánlotta a mozgássérülteknek a metrózás helyett.
Megjegyezte: amikor tagja volt a városvezetésnek a most „félrevezető, becsapós kampányt" folytató MSZP, az M2 metró részleges fölújítása során egyetlen, a mozgáskorlátozottakat szolgáló liftet építettek, azóta viszont már 13-at adtak át.
A főpolgármester szerint az 1989-es négyigenes referendum után „közel harminc éve ez az első népszavazás, ahol a kérdés maga félrevezeti az embereket”. Tarlós István a Hír TV műsorában is buta kérdésnek minősítette a fölvetést.
Egyébként az M3 metró teljes akadálymentesítéséhez 20 milliárd forintra volna szükség, ami elenyésző összeg a teljes beruházás uniós alapokból biztosított 172 milliárdos keretéhez képest, mégsem sikerül előteremteni az ehhez szükséges pénzt.
A főpolgármester hasonló érzékenységgel viszonyul a metró átlagos utasközösségéhez is. Tavaly nyáron, amikor az Index 30 fokot mért a légkondicionáló nélkül átadott, 69 milliárd forintért fölújított metrószerelvényeken, pikírten jegyezte meg:
klíma mellett kérhetnék azt is, hogy büfékocsi is legyen az M3 metróban.