Az időnként nekilendülő tiltakozások és tüntetések ellenére alapvetően a beletörődés jellemezi az oktatási ágazatot – jelentett ki a Lánchíd Rádióban Radó Péter oktatáskutató, oktatáspolitikai elemző.
A kutató úgy látja, a Klebelsberg intézményfenntartó területi intézményei számos feladatot átadnak az iskoláknak, amelyek azokat jobb híján el is végzik. Radó Péter szerint időközben katasztrofális változások mentek végbe az ágazatban.
A törvényes határidők betartásával nem tudja beváltani tavalyi ígéreteit a kormány – hogy 2019-ben már egy modernizált alaptanterv szerint fog kezdődni a tanév. A kormány a két évvel ezelőtti oktatási tüntetések nyomásának engedve vállalta, hogy felülvizsgálja a sokak által poroszosnak, elavult tananyaggal terheltnek tartott rendszert. Azonban mivel az Országgyűlés nyárig nem tárgyal érdemi kérdéseket, illetve a kormány is korlátozottan ülésezik, a még készülő új Nemzeti alaptanterv (NAT) júniusi elfogadására gyakorlatilag nincs esély.
A tervezet elkészítését egyébként egy elismert akadémikusra, Csépe Valériára bízták. Hiller István korábbi oktatási miniszter úgy véli, a késés oka lehet, hogy a kormány és Csépe Valéria csapata között az oktatásügy területén koncepcionális különbségek vannak.