Szokatlan, hatkerekű mikrobuszt épített a Lexus

A luxusautók a jövőben nem limuzinformájúak lesznek a japán prémiummárka szerint, a gyártó ezért újraértelmezte zászlóshajóját a tokiói autószalonra.

2025. 11. 04. 7:49
Forrás: Lexus
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Lexus egyszerűen csak az LS Concept nevet adta a merész tanulmányának, amely egy futurisztikus buszlimuzin két tolóajtóval, három tengellyel, négy hátsó üléssel és hat kerékkel. A szokatlan luxusautó a márka formanyelvének és a Toyota-csoporton belüli pozicionálásának drámai változásait is előrevetíti. Úgy látszik, a Lexus nem hagyományos formájú utódot akar készíteni a nemsokára nyugdíjba vonuló négyajtós, limuzin formájú LS-nek.

Lexus LS Concept
Fotó: Lexus

Ugyan a Lexus 2020-ban már bemutatott egy luxus egyterűt (LM), de az új LS koncepcióautó egy még nagyobb és fényűzőbb csúcsmodellt vetít előre, amely a fölött foglalna helyet. 

A hatkerekes elrendezést a nagyobb belső tér miatt választották

(a hátsó tengelyen kisebb kerekeket használva), mert így minimalizálták a kerékjáratok által a padlólemezből elvett helyet. Az LS Concept esetében a tolóajtón keresztül egy olyan, csúcstechnikával teletömött, négyüléses luxusbarlangba nyer bebocsátást az ember, amely rugalmasan alakítható, és kiváló minőségű anyagokból van összeállítva, az oldalsó árnyékolók például bambuszból és fából készültek. 

Lexus LS Concept
Fotó: Lexus

Az elsősorban sofőrös autónak szánt tanulmányban hagyományos kormánykerék helyett egy szokatlan, szarvformájú kormány található, ami arra utal, hogy az egyterű a Lexus RZ-hez hasonlóan elektronikus „by wire” kormányzással van felszerelve. Körbeölelik a vezetőt a digitális kijelzők a minimalista műszerfalon, de az alapvető funkciókat nagy, vaskos fizikai gomboknak tűnő mini-érintőképernyőkön kell vezérelni.

Lexus LS Concept
Fotó: Lexus

Sajnos az LS Concept műszaki adatait, méreteit még nem hozta nyilvánosságra a Lexus, és hivatalosan azt sem jelezte, hogy tervezi-e a sorozatgyártását. Vélhetően a Toyota elektromos autókhoz tervezett e-TNGA moduláris architektúrájának egy változatát használja a tanulmány. 

Azért is fontos autó az LS Concept, mert a Lexus új formanyelve is ezen debütált.

Tojoda Akió, a Toyota-csoport elnöke korábban kérte a prémiummárka vezetőit, hogy hagyják el a jellegzetes, orsó alakú hűtőrácsdizájnt, mivel azt már képtelenség továbbfejleszteni. Ehelyett az orsómotívum itt az egész karosszériára át lett ültetve, az orr-részen például a nappali fények alkotják.

Lexus LS Concept
Fotó: Lexus

Sok autógyártó akart már a múltban hatkerekű autót gyártani, de a legtöbb a bonyolultsága miatt idejekorán elvetette a különleges koncepciót. A legemlékezetesebb példa az 1976-77-ig versenyzett Tyrrell P34 Forma–1-es autó, amelynek négy kereke volt elöl, és mind elfordult kanyarodás közben. Szintén említésre méltó a 2013–2015 között gyártott Mercedes-AMG G 63 6x6, amelynek viszont a Lexushoz hasonlóan hátul volt négy kereke, de nem a helykínálat, hanem a terepjáró-képesség javítása érdekében.

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.