Pozitívan szólt a megújított Nemzeti alaptanterv (NAT) szellemiségéről a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Horváth Péter (képünkön) azt mondta lapunknak, hogy a bevezetőben olvasható elvek közé nagyon sok előremutató alapvetés bekerült. – Fontos, hogy megjelent az aktív tanulás elve, vagyis hogy a diák aktív résztvevőként, tevékenykedés által szerezze meg a szükséges ismereteket. Örülünk továbbá az integrációs lehetőségeknek és annak, hogy nagyobb hangsúly került a tanulási környezet gyermekközpontú megszervezésére is – fogalmazott. Az NPK elnöke jelezte, hogy a következő hetekben egy házi közvélemény-kutatásban végigkérdezik a kar tagságát arról, mit gondolnak az érintettek az új tartalmakról, módszerekről, elvekről és óraszámokról. – Nagy szükség van a kerettantervek mielőbbi közzétételére is, mert az iskoláknak kevés idejük maradt felkészülni a változásokra, április végéig pedig még át kell alakítaniuk a helyi tanterveiket – fűzte hozzá.
A megújulást hozta el a magyarországi roma közösségnek az idei év
Kulcskérdés az, hogy egy nemzetiségi közösség meg tudja-e élni a nemzetiségi létének az alapját adó értékeket.