Újbudán július végén ütközött egy teherautóval egy robogós, aki olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen elhunyt. Augusztus 10-én begipszelt kézzel motorozott robogóján egy pizzafutár, aki egy szerencsétlenségben a másik kezét is eltörte – előző sérülése is közlekedési balesetből származott. Az eset után négy nappal Pécs környékén esett el egy robogós, aki nem élte túl a balesetet. Az augusztusi négynapos hosszú hétvégén a Balaton-parti utcákon közel húsz olyan koccanásos baleset történt, amit robogósok okoztak. A felsorolt esetekben a sebességtúllépés volt az egyik, balesetet kiváltó ok. A Magyar Nemzetnek nevük mellőzését kérő rendőrök úgy nyilatkoztak, hogy általános tapasztalat, hogy a robogósok sokkal kevésbé tartják be a közlekedésrendészeti szabályokat, mint a nagy motorral közlekedők, ráadásul minden ötödik robogó átalakított, nem a jármű kategóriájának megfelelő paraméterekkel vesz részt a forgalomban.
Mindhárom esetben a sebességtúllépés is szerepelt a balesetet kiváltó okok között.

Segédmotor – robogó – közúti használatára jogosító vezetői engedélyt már 14 éves kortól szerezhet minden magyar polgár. Alkalmassági vizsga nincs, írni-olvasni tudni kell a minimális szintű KRESZ-vizsgához, három nap alatt megszerezhető az engedély. Ez az irat azonban csak olyan motorkerékpár vezetésére jogosít, melynek a végsebessége nem lehet több 45 km/h-nál. Lengyel János közlekedésbiztonsági igazságügyi szakértő szerint ennél a pontnál van a legtöbb probléma a robogósok kapcsán. A szakértő ugyanis elmondta, a rendőrségnél és a járművezető-képzéssel és -vizsgáztatással foglalkozók körében is régóta ismert: minden ötödik robogó erősebb vagy megerősített teljesítményű erőforrással közlekedik.
A hatályos jogszabályok szerint ma származási igazolás – adásvételi irat –, kötelező felelősségbiztosítás és vezetői engedély kell egy robogó közúti használatához, rendszám, műszaki vizsga nem, pedig a hatósági műszaki ellenőrzés rögtön kiszűrné a nagyobb teljesítményt és magasabb kategóriába soroltatná a járművet. Az utakon menet közben nehéz kiszűrni az átalakított robogókat, a rendőrség is csak a gyorshajtók ellenőrzésekor tudja bizonyítani, hogy a robogó olyan sebességgel halad, amilyenre elvileg nem lenne képes. Ám mivel a segédmotoron nincs rendszám, csak helyszíni ellenőrzéskor, majd a robogó lefoglalásával, műszaki ellenőrzésének elrendelésével tudják leleplezni az átalakítást.