Hagyományos nappali munkarendben indítaná el a kormány a 2020/21-es tanévet, de a koronavírus-járvány terjedésétől függően bármikor előfordulhat, hogy az iskoláknak ismét át kell állniuk távoktatásra. S ha szerencsés esetben erre mégsem lesz szükség, az elmúlt hónapok digitális fejlesztéseiből akkor is rengeteget profitálnak az intézmények, a technikai újítások beépülnek az oktatás mindennapjaiba.
A Telenor HiperSuli projektje jóvoltából
a napokban állt össze egy minden pedagógusnak ingyenesen elérhető tudástár,
amely a vállalat tananyagfejlesztő pályázatának munkáit tartalmazza. – Képzeljünk el egy énekórát, amelyen nemcsak a hangszer, hanem a számítógép elé is leül a diák, vagy egy olyan földrajzórát, amelyiken tanár és diák közösen barangolhatja be a világ különböző tájait. A pályázatra nevező pedagógusok eddig még nem látott oldalukról mutatják meg a különböző tárgyak oktatásában rejlő lehetőségeket pedagógustársaiknak – hangsúlyozta lapunknak Koren Balázs, a Hipersuli szakmai vezetője, hozzátéve: innovatív tanárokból nincs hiány, hiszen a felhívásukra
csaknem kétszáz pályamunka érkezett.

Mint mondta, a lelkes tanárok nemcsak tantárgyakra szabott ötleteket hoztak, hanem módszertani kérdésekben is mankót nyújtanak a kollégáknak. Bemutatják például, hogyan lehet interaktív feladatokat készíteni vagy a virtuális számonkérést fejleszteni. – A digitális oktatást segítő tudásanyagok ingyenesen elérhetők az interneten, és komolyabb előképzettség nélkül is használhatók, az érdeklődő tanárok így felkészülten kezdhetik az évet, akár a monitor, akár a tábla előtt kell oktatniuk – tette hozzá a szakember.
A verseny egyik kiválasztottja Balázs Brigitta földrajz–biológia szakos tanár lett. A hódmezővásárhelyi Németh László Gimnázium és Általános Iskola biológiatanára azt mondta lapunknak: egy online tanfolyammal pályázott, amely azt mutatja be, hogyan lehet virtuális túrákat létrehozni, szerkeszteni, bővíteni és ezeket a tanórákon hatékonyan felhasználni. – A járvány előtt is foglalkoztam már e-tananyagok fejlesztésével, de az iskolabezárás idején példátlan összefogást tapasztaltunk ezen a területen. Igazából nem is a nyeremény miatt jelentkeztem, hanem a közösségépítés, a tudásom megosztása céljából. A hanganyagokkal teletűzdelt interaktív leckék sokkal befogadhatóbbak a gyerekek számára, de azt is hatalmas öröm látni, hogy a kollégák is egyre nyitottabbak a kreatív megoldásokra. Sok digitális fortélyt elsajátítottak azok a munkatársak, akik korábban azt mondták, hogy ők már biztosan nem tudják megtanulni az új eszközök, alkalmazások használatát – fűzte hozzá a pedagógus. A pályázat legjobb ötleteit és módszertanait az érdeklődő tanárok a Hipersuli.webuni.hu portálon böngészhetik.