A magyar felsőoktatás felkerült a nemzetközi térképre, egyre nagyobb hírnevet vív ki magának a világban – mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára csütörtökön Budapesten.
Schanda Tamás a Tempus Közalapítvány online konferenciáján rámutatott: a hallgatók Magyarországon versenyképes felsőoktatási intézmények közül választhatnak, amelyek a nemzetközi rangsorokban is érnek el sikereket. Egyre több külföldi diák választja hazánk egyetemeit a továbbtanulásához – hangsúlyozta az államtitkár, aki nemzetstratégiai célnak nevezte a magyar felsőoktatás nemzetközi jelentőségének növelését.
Kitért arra, hogy a világ 93 országának legjobb 1500 egyetemét rangsoroló listán a legelőkelőbb eredményt a Semmelweis Egyetem érte el, mellette további hét magyar egyetem szerepel, többek között az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Pécsi Tudományegyetem.
A magyar felsőoktatás nemzetközi jelentőségének növelése nemzetstratégiai cél – rögzítette, hozzátéve: jelenleg közel 40 ezer külföldi hallgató tanul magyar felsőoktatási intézményben, azonban a magyar felsőoktatás nemzetközi vonzerejének további növeléséhez elengedhetetlen a képzések iránti bizalom fokozása, amihez az intézmények megítélése jelentősen hozzájárulhat.
Jelezte: az a cél, hogy valódi versenytársak legyenek a tudományegyetemek és a kutatóintézetek az európai színtéren, és elérjék ezen intézmények európai együttműködésének erősödését.
Schanda Tamás összegzése szerint a magyar egyetemek nemzetközi versenyképességének, oktatási színvonalának növelésével, minőségi képzési infrastruktúra felépítésével Magyarország valódi regionális tudásközponttá válhat.
Megjegyezte: idén több mint 90 ezren jelentkeztek magyar felsőoktatási intézményekbe és háromnegyedük felvételt is nyert. A felvételizők négy százalékkal nagyobb arányban kaptak lehetőséget felsőoktatási tanulmányaik megkezdésére, mint tavaly, és minden öt felvett hallgatóból négy állami ösztöndíjban részesül. A képzési szerkezet 2019-es felülvizsgálatával az volt a kormány célja, hogy a képzési struktúra rugalmasan kövesse a társadalmi és piaci igényeket, és a mindennapokban hasznosítható tudást biztosítson a hallgatóknak. Az öt éve bevezetett duális képzésben részt vevő hallgatók száma megötszöröződött, a közreműködő partnerszervezetek száma két és félszeresére nőtt – ismertette az államtitkár.