– Akkor nem, ha hitelesen és érdekesen tudunk róla nekik beszélni. Az a tapasztalatom, hogy a középiskolásoknak például Mansfeld Péterről érdemes mesélni, és nem erőltetett, patetikus módon, hanem egy valódi, hús-vér ember történetét kell nekik elmondani. Az élet maga nagyon megrendítő, felemelő és katartikus pillanatokat hoz, amelyekbe a történet hallgatói bele tudnak helyezkedni. Fel tudják fogni azokat a kemény dilemmákat és döntési helyzeteket, amelyekbe akkor az emberek nagy része belekerült. Mint amikor a tizenhat éves Mansfeld magára vállalja azt is, amivel a társait vádolták meg, hogy azokat mentse, akiknek már családjuk, gyerekük van. Óriási érettségről és áldozatkészségről tett tanúbizonyságot, amit egy vele egyidős fiatal, ha megismeri a történetét, át tud élni. Ha a gyerekeink csak a vitát látják ’56-ból vagy a kilúgozott, patetikus szólamokat, akkor nem fognak a forradalom iránt érdeklődni, de ha hús-vér emberek döntéseit ismerik meg, akkor nagyon is magukénak fogják érezni ’56-ot.