Jobb közlekedést várnak az emberek az új Duna-hídtól

A belváros forgalomcsillapítását, jobb közlekedési kapcsolatokat, a környező területek fejlődését várják leginkább a válaszadók az Új Duna-híd megépítésétől – ez derül ki a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben lezárult felméréséből. Eközben a baloldal akadályozni próbálja a belváros közlekedését tehermentesítő híd megvalósítását.

Magyar Nemzet
2020. 12. 10. 12:53
null
Budapest, 2018. április 20. Az UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium által 2018. április 20-án közzétett látványterv a Budapesten felépülő, Dél-Budát és Csepelt összekötő hídról. MTI Fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering Fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A válaszadók túlnyomó többsége egyetért a híd megépítése kapcsán a belváros forgalomcsillapításának szükségességével

függetlenül attól, hogyan közlekedik. A leggyakrabban autóval utazók 82 százaléka, a tömegközlekedést választók 85 százaléka, az elsősorban kerékpározók 92 százaléka, míg a főként gyalogosan közlekedők 85 százaléka ért egyet teljes mértékben a belvárosi forgalom csökkentésére irányuló törekvésekkel – áll a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közleményében.

A BFK felmérése az Új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat első szakaszáról tett fel kérdéseket, melyekre 5459 vélemény érkezett.

A Budapest Fejlesztési Központ célja, hogy az Új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat városias arculatot kapjon, és a térség a közlekedésfejlesztés után a jelenleginél is élhetőbbé váljon – olvasható a közleményben. Hozzáteszik: ezt az irányt megerősítették a válaszadók is, akiknek

  • 84 százaléka egyetért a villamos szükségességével,
  • 90 százaléka a kerékpárút kialakításával,
  • 84 százaléka a széles járdák megvalósításával,
  • 86 százalékuk pedig az út menti zöldsávok kialakítását is támogatja.
  • Azzal kapcsolatban, hogy hajlandó lenne-e változtatni a közlekedési szokásain a fenti cél elérése érdekében, a válaszadók 47 százaléka állította, hogy ez elfogadható számukra, de csak akkor, ha ez a változás nem jár érdemi kényelmetlenséggel vagy hosszabb utazással. 17 százalékuk már szinte most is csak fenntartható módon közlekedik, míg a kitöltők 16 százaléka akár kényelmetlenséget is hajlandó lenne vállalni a belső kerületek forgalmának csökkentéséért.

    Korábban beszámoltunk arról, hogy a baloldal akadályozni próbálja a belváros közlekedését tehermentesítő híd megvalósítását.

    Karácsony Gergely főpolgármester egy minapi Facebook-bejegyzésében a Határ úti Kiserdőért „aggódva” írta, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában (FKT) kezdeményezi a új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózatról való döntés elhalasztását, holott korábban nem volt kifogása a beruházás megvalósítása ellen.

    A főpolgármester mindehhez a KörTér nevű „civil csoport” petíciójára hivatkozott, amely olyan gazdasági tevékenységet végez, mint asztrológiai szolgáltatások nyújtása, kismamajóga és ayurvédikus masszázs, tehát szó szerint semmi közük az új Duna-hídhoz. A másik hivatkozott „civil csoport”, a Van más út – Összefogás a Kiserdőért sem bejegyzett civil szervezet, hanem egy saját honlappal sem rendelkező Facebook-csoport, amelyet kevesebben követnek, mint ahányan elmondták a véleményüket a BFK felmérésében. Ráadásul azt sem tudni, hogy a nem egészen háromezer követőjükből hányan budapestiek.

    Legkésőbb 2021 elején lesz döntés az új körútról

    A BFK tájékoztatójából az is kiderül: a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa szintén 2020. február 27-i ülésén arról is döntött, hogy az Új Duna-hídhoz kapcsolódó új körút pesti oldali, a Soroksári út – Üllői út közötti szakaszán a tervezést hat nyomvonal-alternatíva vizsgálatával kell folytatni. A Budapest Fejlesztési Központ ennek megfelelően, az FKT által meghatározott hat lehetséges nyomvonal véleményezésére külön társadalmi párbeszédet bonyolított le, amely októberben le is zárult. Arról, hogy az alternatívák közül melyik nyomvonalon haladjon tovább az új körút, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa idén év végig hoz döntést, ám az ülések megtartásának a járványhelyzet miatt megváltozott rendje miatt ez a döntés végül 2021 első hónapjaira is áttolódhat. Mint írták: a BFK minden szükséges szakmai előkészületet megtett annak érdekében, hogy idén év végéig döntés születhessen, ahhoz minden adat, információ és társadalmi vélemény rendelkezésre áll és amint erre sor tud kerülni, minden információt megosztunk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa tagjaival is. A BFK aláhúzta: a pesti nyomvonal-kérdés nem érinti az Új Duna-híd tervezését, amely jelenleg is folyamatban van az érintett önkormányzatok – Ferencváros, Csepel és Újbuda, valamint a fővárosi önkormányzat – és a BKK együttműködésével, az eldöntött nyomvonalon és műszaki tartalommal, annak érdekében, hogy 2021 végére a híd és a kapcsolódó körút megépítésére, kivitelezésre érett tervek álljanak rendelkezésre.

     

    A téma legfrissebb hírei

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.