2013 márciusában az MSZP kezdeményezésére a Demokratikus Koalíció, az Együtt 2014 Választói Mozgalom, a Magyarországi Szociáldemokrata Párt, a Szövetségben, Együtt Magyarországért Párt, a Szabad Emberek Magyarországért – Liberális Párt, a Szabadelvű Polgári Egyesület, a HÍD a Demokráciáért Egyesület és a Nők Lázadása Egyesület egyeztetéseket folytattak a jogállamiság és a demokrácia helyreállításáról. Ezek közül a választópolgárok szerintünk maximum az MSZP-ről és a DK-ról hallottak, az Együtt azóta megszűnt, a többi párt pedig súlytalan, nem politikai tényező. Mindenesetre a tárgyalások eredményét záróközleményben foglalták össze, a Tűzfalcsoportnak azonban birtokába jutott egy dokumentum, amely még a zárt ajtók mögött zajló egyeztetések során készült. 2013-ban is kormányváltásra készültek, ami nem jött nekik össze sem 2014-ben, sem 2018-ban, ám betekintést nyerhetünk abba, mi következne akkor, ha 2022-ben sikerülne megnyerniük a választásokat: az „alkotmányos szerkezet kormányváltást követő haladéktalan korrekciója”.
A titkos irat és a tárgyalások után nyilvánosságra hozott záródokumentum céljai tehát világosak, melyet maguk a pártok is kifejeztek: az Alaptörvény megszüntetése. Szerintük ugyanis az új alkotmány létrehozása azt jelezte, hogy a Fidesz-KDNP „értéktelennek tartja a polgári demokratikus alkotmányt” – ahogy ők utaltak a korábbi kommunista fércre. Nos, tekintettel arra, hogy a kommunisták által szövegezett alkotmányt a rendszerváltozás után csak foltozgatták és salátát csináltak belőle, az is volt, értéktelen. Szükség volt tehát egy teljesen új Alaptörvényre, mivel a rendszerváltozáskor ez elmaradt.
A birtokukba jutott dokumentum 2013. február 5-én kelt, egy pár nappal későbbi tárgyalásra vihették magukkal az MSZP-s delegáció képviselői. Ennek alapján a Tűzfalcsoport összeszedte, hogy az iromány alapján mi zavarta, zavarhatja leginkább a szocialistákat a magyar Alaptörvényben.
A köztársasági elnököt megfosztanák törvénykezdeményezési és országos népszavazás kezdeményezési jogától, mivel szerintük ez nem fér össze a kiegyensúlyozó szerepével. Minden bizonnyal azért, mert az öt évre szóló államfői tisztségre 2012-ben választották meg Áder Jánost a Fidesz-KDNP kezdeményezésére, ezért megfosztották volna jogköreitől. Jogállami, nem? Ez azonban csak a látszat magyarázat. Megvonnák ugyanis a köztársasági elnöknek azt a jogát is, hogy feloszlassa az Országgyűlést abban az esetben, ha az nem tudja az adott évre vonatkozó költségvetést elfogadni a tárgyév március 31-i napjáig. A költségvetés elfogadásához a Költségvetési Tanács hozzájárulása is szükséges, és mivel az Alaptörvény államadósság korlátot és államadósság csökkentési kötelezettséget tartalmaz, nem adhatja hozzájárulását egy olyan költségvetéshez, ami emelné az államadósságot. Ez pedig a szocialistáknak nem tetszik, hiszen az államadósság növelése az egyik kedvenc hobbijuk (hiszen ezt eredményezi a szocialista segélyezési politika). Tehát, mivel attól tartottak, hogy a Költségvetési Tanács elnöke nem egyezne bele a költségvetésbe, s így azt nem tudnák időben elfogadni, Áder János (vagy mondjuk 2022-ben a választások előtt a Fidesz-KDNP kétharmados többségével megválasztott új köztársasági elnök) feloszlatná az Országgyűlést és új választásokat írna elő. Mielőtt valaki azzal jönne, hogy most a kormány is növeli az államadósságot a járvány elleni védekezés során, megnyugtatjuk: az Alaptörvény erre lehetőséget biztosít „különleges jogrend idején, az azt kiváltó körülmények okozta következmények enyhítéséhez szükséges mértékben”.