A napokban Szekszárdon került terítékre az M9-es autópálya ügye, ahol a szaktárca képviselőivel egyeztettek a térség politikai szereplői.

Kollár Kinga nyilatkozata a legdurvább krédó
Magyar Péter embere arra büszke, hogy ő nem Magyarországon él.
A napokban Szekszárdon került terítékre az M9-es autópálya ügye, ahol a szaktárca képviselőivel egyeztettek a térség politikai szereplői.
– Sajnálom, hogy baranyai országgyűlési képviselőként nem hívtak meg az eseményre, mert azzal érveltem volna, hogy Kaposvár, Dombóvár és Szekszárd között is nagy szükség van az úthálózat korszerűsítésére – szögezte le a nemzeti oldal politikusa. – Már csak azért is, mert a kérdés a választókerületemben is fontos, a megépítendő út ugyanis Baranya északi részét is érinti. Szó sincs tehát arról, hogy ne támogatnánk az ottani fejlesztéseket, azonban megítélésem szerint a szóban fogó térség nyugat–kelet irányú átszeléséhez gyorsforgalmi útra van szükség.
Hozzátette:, az M9-es sztrádának földrajzi, gazdasági szempontból is egyértelműen Pécset érintve Mohácson, az ott megépülő autópályahídon át keresztül kell Szegedig vezetnie.
Kifejtette, Mohács az ország stratégiailag kiemelten fontos területének számít, ezért az M6-os gyorsforgalmi út országhatárig való, már zajló meghosszabbítása, a kereskedelmi kikötő megépítése és a tervezés alatt álló híd létrehozása kulcsfontosságú a város és az egész déli országrész szempontjából. Mindez a Dél-Dunántúl gazdaságára igen kedvező hatást gyakorló lépés, mivel a már meglévő és a tervezett baranyai sztrádaszakaszok révén gyakorlatilag az ország bármelyik pontja gyorsan elérhetővé válik. Erre megítélése szerint azért is szükség van, mert ennek egyik kedvező hozadékaként a térségben lakók közül azok is munkához juthatnak, akik ma még nem dolgoznak. A szabad munkaerő hiánya pedig jelenleg az egyik legnagyobb akadálya a gazdaság további fejlődésének. A sztráda által feltárt baranyai térségek segítik majd az új cégek betelepülését, melyek így támaszkodhatnak az ott elhelyezkedni vágyókra is.
A Nemzeti Versenyképességi Tanács 2019-es javaslat javaslata szerint is szükség van az M9-es autópálya nyomvonalának módosítására úgy, hogy az országot kelet–nyugati irányban átszelő sztráda Pécset is érintse.
A Varga Mihály pénzügyminiszter elnökségével működő szervezet ugyan döntéseket nem hozhat, azonban aligha hagyja figyelmen kívül a kormányzat a tanács javaslatait.
Ők szintén a továbbra is jelentős munkaerő-tartalékokkal és gazdaságfejlesztési kapacitással rendelkező Dél-Dunántúl nyugati határral való közúti közlekedési kapcsolatainak javításával érvélnek. A megfelelően megtervezett autópálya-nyomvonal megvalósítása az ország jelenleg legnagyobb munkaerő-potenciálú területeit juttatná gazdasági lehetőségekhez.
A közlekedési infrastruktúra javításával 22-44 ezer fővel emelkedhetne a foglalkoztatás, amely átlagos adóintenzitással számolva évi 50-100 milliárd forinttal növelné a költségvetés egyenlegét – olvasható a tanács javaslatában.
Hargitai János emlékeztetett arra is, hogy javában zajlik a mohácsi híd és a csatlakozó, az M6-os autópálya és az 51. számú főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítése. A munka állásáról csütörtökön számolnak be a tervezők Mohácson.
Hozzáfűzte, hogy a Pécs és Mohács között vezető 57-es főút az M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer két sávosra bővítik, az 56–57. számú főutak körforgalmi csomópontja és az új mohácsi Duna-híd közötti szakaszon az út teherbírását 11,5 tonnára emelik. A szigeti oldalon pedig – hogy a híd ne a „semmibe” vezessen – megteremtik az összeköttetést az 51-es főúttal. Mindez azt jelenti, hogy Pécsről és Mohácsról Kőszegig és Szegedig is végig sztrádán autózhatunk.
– Az úthálózat fejlesztésének épp az a fő vezérfonala, hogy a korábbi sugaras, a főváros irányába vezető utak helyett és mellett körkörös irányban is elérhetők legyenek a megyeszékhelyek és az országhatárok. Ez korábban, Trianon előtt már létezett, azonban azok az utak az elcsatolt országrészekben futottak – fogalmazott Hargitai János.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Magyar Péter embere arra büszke, hogy ő nem Magyarországon él.
Egy korábban átvilágításon megbukott stábtag forgat a vírusról.
Magyar Péter nem akar együttműködni a Magyar Kétfarkú Kutya Párttal.
A pályáztatás valójában színjáték volt, amiért Magyar Péterék ellentételezésként budapesti pénzosztó pozíciókat kapnak.
Jakupcsek Gabriella nemet mondott Magyar Péterre
Marcin Romanowski: Tusk életfogytiglani börtönbüntetése csak idő kérdése
Mbappéval szakított, most Manchester United-sztárral kavar a bombázó modell
Megszületett a döntés Moszkvában: kivételt tettek Magyarországgal – leveszik a büntetőlistáról
Heti szerelmi horoszkóp 2025. április 28-tól május 4-ig: az ikrek újra boldog lesz, és az Oroszlán sem nyalogatja tovább a sebeit
„Aki ott maradt, azt gyorsan el fogják intézni” – hangzott a véres ígéret, miután Putyin megkapta a győzelmi jelentést
Kialakult a női kézilabda BL négyes döntője: velük néz farkasszemet a Győr
NB II: a 26. forduló mérkőzései – ÉLŐ eredménykövető!
Szoboszlai így táncolt az éjjel magyar zászlóval a derekán, Haaland is gratulált + videó
Lipót-árva: rendőröket hülyéz Hadházy Ákos
Így lett Szoboszlai egyszerre a Liverpool legjobb és a legrosszabb játékosa
Plakáton az igazság – Elindult a mémkampány Magyar Péter ellen
Magyar Péter embere arra büszke, hogy ő nem Magyarországon él.
Egy korábban átvilágításon megbukott stábtag forgat a vírusról.
Magyar Péter nem akar együttműködni a Magyar Kétfarkú Kutya Párttal.
A pályáztatás valójában színjáték volt, amiért Magyar Péterék ellentételezésként budapesti pénzosztó pozíciókat kapnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.