A napokban Szekszárdon került terítékre az M9-es autópálya ügye, ahol a szaktárca képviselőivel egyeztettek a térség politikai szereplői.
Kiderült, finomabb-e a fehér tojás a barnánál
A válasz egyszerűbb, mint sokan gondolnák.
A napokban Szekszárdon került terítékre az M9-es autópálya ügye, ahol a szaktárca képviselőivel egyeztettek a térség politikai szereplői.
– Sajnálom, hogy baranyai országgyűlési képviselőként nem hívtak meg az eseményre, mert azzal érveltem volna, hogy Kaposvár, Dombóvár és Szekszárd között is nagy szükség van az úthálózat korszerűsítésére – szögezte le a nemzeti oldal politikusa. – Már csak azért is, mert a kérdés a választókerületemben is fontos, a megépítendő út ugyanis Baranya északi részét is érinti. Szó sincs tehát arról, hogy ne támogatnánk az ottani fejlesztéseket, azonban megítélésem szerint a szóban fogó térség nyugat–kelet irányú átszeléséhez gyorsforgalmi útra van szükség.
Hozzátette:, az M9-es sztrádának földrajzi, gazdasági szempontból is egyértelműen Pécset érintve Mohácson, az ott megépülő autópályahídon át keresztül kell Szegedig vezetnie.
Kifejtette, Mohács az ország stratégiailag kiemelten fontos területének számít, ezért az M6-os gyorsforgalmi út országhatárig való, már zajló meghosszabbítása, a kereskedelmi kikötő megépítése és a tervezés alatt álló híd létrehozása kulcsfontosságú a város és az egész déli országrész szempontjából. Mindez a Dél-Dunántúl gazdaságára igen kedvező hatást gyakorló lépés, mivel a már meglévő és a tervezett baranyai sztrádaszakaszok révén gyakorlatilag az ország bármelyik pontja gyorsan elérhetővé válik. Erre megítélése szerint azért is szükség van, mert ennek egyik kedvező hozadékaként a térségben lakók közül azok is munkához juthatnak, akik ma még nem dolgoznak. A szabad munkaerő hiánya pedig jelenleg az egyik legnagyobb akadálya a gazdaság további fejlődésének. A sztráda által feltárt baranyai térségek segítik majd az új cégek betelepülését, melyek így támaszkodhatnak az ott elhelyezkedni vágyókra is.
A Nemzeti Versenyképességi Tanács 2019-es javaslat javaslata szerint is szükség van az M9-es autópálya nyomvonalának módosítására úgy, hogy az országot kelet–nyugati irányban átszelő sztráda Pécset is érintse.
A Varga Mihály pénzügyminiszter elnökségével működő szervezet ugyan döntéseket nem hozhat, azonban aligha hagyja figyelmen kívül a kormányzat a tanács javaslatait.
Ők szintén a továbbra is jelentős munkaerő-tartalékokkal és gazdaságfejlesztési kapacitással rendelkező Dél-Dunántúl nyugati határral való közúti közlekedési kapcsolatainak javításával érvélnek. A megfelelően megtervezett autópálya-nyomvonal megvalósítása az ország jelenleg legnagyobb munkaerő-potenciálú területeit juttatná gazdasági lehetőségekhez.
A közlekedési infrastruktúra javításával 22-44 ezer fővel emelkedhetne a foglalkoztatás, amely átlagos adóintenzitással számolva évi 50-100 milliárd forinttal növelné a költségvetés egyenlegét – olvasható a tanács javaslatában.
Hargitai János emlékeztetett arra is, hogy javában zajlik a mohácsi híd és a csatlakozó, az M6-os autópálya és az 51. számú főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítése. A munka állásáról csütörtökön számolnak be a tervezők Mohácson.
Hozzáfűzte, hogy a Pécs és Mohács között vezető 57-es főút az M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer két sávosra bővítik, az 56–57. számú főutak körforgalmi csomópontja és az új mohácsi Duna-híd közötti szakaszon az út teherbírását 11,5 tonnára emelik. A szigeti oldalon pedig – hogy a híd ne a „semmibe” vezessen – megteremtik az összeköttetést az 51-es főúttal. Mindez azt jelenti, hogy Pécsről és Mohácsról Kőszegig és Szegedig is végig sztrádán autózhatunk.
– Az úthálózat fejlesztésének épp az a fő vezérfonala, hogy a korábbi sugaras, a főváros irányába vezető utak helyett és mellett körkörös irányban is elérhetők legyenek a megyeszékhelyek és az országhatárok. Ez korábban, Trianon előtt már létezett, azonban azok az utak az elcsatolt országrészekben futottak – fogalmazott Hargitai János.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
A válasz egyszerűbb, mint sokan gondolnák.
A WWF Hungary tette közzé a felvételt.
Vasárnap legfeljebb 13 fok lehet.
A zsidó temetőben található Stern Jakab lisztkereskedő síremléke.
Kamera rögzített egy kegyetlen támadást Budapesten - videó
Mit lép erre Milák Kristóf? Marchand döbbenetes világcsúcsot úszott
Megszakad a szív: Így néz ki most L.L. Junior kisfiának sírja - Fotó
Radar - A Farkasréti temető nagyjai + videó
Ha ezen a KRESZ-teszten megbuksz, add vissza a jogosítványod!
Változnak a mozgósítási szabályok Ukrajnában
Szabó Tímea bekóstolta Kövér Lászlót, de beletört a foga
Női NB I: a Győr egy góllal nyert, az FTC eggyel kikapott
Nagy bajban van Lakatos Márk, még a születésnapi show-t is lemondta
Ka–52M helikopterek és Szu–34 vadászbombázók megsemmisítették az ukránok páncélozott felszereléseit
Kerkez briliáns gólpassza a Manchester City ellen, előtte kicselezte Fodent!
Gera Zoltán óta nem történt ilyen Angliában magyar futballistával
A válasz egyszerűbb, mint sokan gondolnák.
A WWF Hungary tette közzé a felvételt.
Vasárnap legfeljebb 13 fok lehet.
A zsidó temetőben található Stern Jakab lisztkereskedő síremléke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.