A magyarok nemzeti identitástudata roppant erős a 21. században is

A magyarok 83 százaléka szerint fontos, hogy legyenek nemzetek a jövőben is, 92 százalékuk pedig elsősorban magyarnak vallja magát és nem európainak – derül ki az Alapjogokért Központ aktuális közvélemény-kutatásából, amely a 101 évvel ezelőtt megkötött trianoni békediktátum évfordulója alkalmából készült.

Magyar Nemzet
Forrás: Alapjogokért Központ2021. 06. 04. 13:33
Fotó: Balogh Zoltán Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felnőtt magyar társadalom véleményét bemutató, országosan reprezentatív mintán végzett felmérés alapján kijelenthető:

a magyar emberek nemzeti identitástudata roppant erős a 21. században is.

Tízből nyolc megkérdezett szerint ugyanis fontos az, hogy a globalizáció modernkori hatásai ellenére is legyenek nemzetek a jövőben, és mindösszesen a válaszadók öt százaléka helyezkedett ezzel ellentétes álláspontra.

Fotó: Facebook/Alapjogokért Központ

Bár hazánk elveszítette területének és lakosságának kétharmadát, és több mint hárommillió magyar a csonkaország határain kívül rekedt, mégis,

101 évvel Trianon után is érvényes az a megállapítás, miszerint csak az államnak van határa, a nemzetnek nincs.

Az Alapjogokért Központ kutatása továbbá arra is rámutat, hogy a nemzet iránti elköteleződés mellett a magyarságtudat is megmaradt, amin az európai uniós tagság sem változtatott, ugyanis a 18 évnél idősebb lakosok 92 százaléka ma is elsősorban magyarnak vallja magát, míg csak hat százalékuk európainak.

Fotó: Facebook/Alapjogokért Központ

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.