Egy ilyen ütközésnél a szakértők szerint a legbiztonságosabb motoros ruházat, gerincvédő, bukósisak sem véd már meg, a hirtelen lassulás, a hatalmas erővel lefékezett becsapódás az élettel összeegyezhetetlen sérüléseket okoz, egy helyszínen lévő orvosi csoport, egy készenlétbe helyezett műtő sem tud ilyenkor segíteni a motoroson.
A szabolcsi, Tisza menti településen lesodródott az útról a 33 éves helyi motoros, szerencsétlenségére pont egy betonpillérnek ütközve. A szemtanúk szerint olyan gyorsan történt az eset, hogy a motorkerékpár vezetőjének arra sem volt ideje, hogy rutinosan ledobja magát a tehetetlenül száguldó gépről, ahogyan ezt a speciális motoros tréningeken oktatják. Ebben az esetben a földnek csapódott volna, teljes testfelülettel, a védőruha adott volna esélyt, hogy súlyos sérülésekkel, de élve megússza a balesetet. Sajnos nem így történt, a motoros a helyszínen életét vesztette.
Péntek délután az M3-as autópálya 114-es kilométerének Budapest irányába vezető oldalán egy nagy sebességgel száguldozó férfi a sztráda belső sávjában a szalagkorlátnak ütközött, és a baleset következtében a helyszínen életét vesztette. A motoros olyan nagy tempóban száguldott, hogy elvesztette uralmát járműve felett. Miután a jármű becsapódott, a motor és vezetője még több száz métert repült. A szakértők szerint ez arra utalhat, hogy legalább 200 km/h sebességnél fékezte le a korlát egyetlen másodperc alatt. A Heves Megyei Rendőr-főkapitányság vizsgálatot rendelt el a baleset körülményeinek tisztázása érdekében. Nem zárható ki az sem, hogy a motoros egy sportautóval versenyzett az útszakaszon, de az sem, hogy a sebességtúllépés mellett egy úthiba is közrejátszott a balesetben. Utóbbi viszont a sebességhatárok betartása mellett nem okozhatott volna ilyen súlyos balesetet.

Fotó: Police.hu
Bali Róbert motorversenyző a Magyar Nemzetnek elmondta, a képek alapján az autópályán balesetet szenvedett motoros a világ egyik leggyorsabb, utcai használatra is alkalmas sportmotorjával közlekedett. Ezt a gépet a skandináv országokban és Angliában például csak úgy lehet forgalomba hozni, ha a motor teljesítményét a gyártó csökkenti, persze egy műhelyben fél nap alatt vissza lehet alakítani a fojtást. A szakértő hozzátette, a Suzuki Hayabusa lineárisan gyorsul 0-ról 300 km/h sebességre, másodperceken belül. Nem elég az átlagos motorozási tapasztalat és tudás a megülésére, a minimum 175 lóerős gép rakétaként tud száguldani, de becsapódni is.