A TV2 elnöke szerint az intézkedés esetleges bevezetése kapcsán érdemes figyelembe venni, hogy a fokozódó gazdasági nehézségek miatt a hirdetői kedv az év második felére megcsappanhat. Egy ilyen környezetben egy különadó bevezetése pedig tovább erősítheti a recessziós hatásokat, nem segítheti a gazdasági fellendülést. A másik kardinális kérdés a globális techóriások bevonása a közteherviselésbe: a ma már bőven 100 milliárd forint fölötti magyar reklámbevétellel rendelkező globális platformok, mint a Facebook vagy a Google 2015 és 2019 között ugyanis nem fizettek reklámadót. Cserébe később megállapodást kötöttek a kormánnyal, amely értelmében egy adott összeg megfizetésével rendezték a kötelezettségüket. Ez a szisztéma ugyanakkor utólagos, illetve nem igazán tervezhető.
A Pesti TV projektje kapcsán elmondta, hogy az elinduláskor is jelezték, hogy ez egy startup kísérlet, amelyet két éven belül felülvizsgálnak. Ez az ősszel lett volna esedékes, de mivel a következtetéseiket a nyári holtszezon nem befolyásolta, előrébb hozták. Kifejtette, hogy
a tulajdonosi álláspont az, hogy ennek a tartalomnak televíziós csatorna formájában a mai magyar médiatérben nincs piaci racionalitása.
Mivel viszont a tartalmat más közlési felületen alapvetően jónak találták, a műsoroknak kialakult egy törzsközönsége, az azokat előállító csapat lelkes és sikeres formátumokat is bemutatott, ezért az online folytatás lehetőségét megteremtik, sőt még annál is többet.
A tervek szerint a Progress Média Hungary létrehoz egy leánycéget, amely a szolgáltatója lesz a Pesti.tv-nek, egyúttal pedig a Pestisrácok.hu oldalnak. Huth Gergely a Pestisrácok főszerkesztőjeként tartalmi vezetői pozíciót visz majd. A Pesti.tv júliusban startol, az itt megjelenő videós tartalom egy egységet képez majd a Pestisrácok.hu-val.
Azzal, hogy a tartalom megfelelő területre kerül, a televíziós költségvetéstől pedig megszabadul, így lényegesen kikönnyebbült a finanszírozása, a projekt értelmezhető formában tud működni.
A médiamenedzser szerint, a televíziós és a tartalomgyártási piac is akkor tud fejlődni, ha teret adnak a kísérletezésnek. Ennek megfelelően
mindenképp hasznos volt elindítani a Pesti TV csatornát, a működési tapasztalatokból pedig levonták a megfelelő következtetéseket
– értékelt Vaszily Miklós.
Névjegy
Vaszily Miklós, közgazdász, médiamenedzser, a TV2 Csoport elnöke, az MKB Bank felügyelőbizottsági tagja. 1996-ban a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, 1997-ben az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán szerzett diplomát. Pályáját részvényelemzőként kezdte, majd 2001-től a Portfólió.hu-t kiadó Net Média Zrt., 2005-től az Index.hu Zrt. vezérigazgatója. Az Origó Zrt.-t 2010 februárja és 2014 novembere között vezette, 2015 augusztusától az MTVA vezérigazgatója. Később, 2018 októberétől az Echo TV vezérigazgatójának nevezték ki. Andy Vajna halála után, 2019-ben lett a TV2 elnöke.
A teljes interjút ITT olvashatja tovább.
Borítókép: Vaszily Miklós (Fotó: VG/Vémi Zoltán)