Azzal kapcsolatban, hogy jövőre mennyi eshet a TV2-re a 15 milliárdra tervezett reklámadóból Vaszily Miklós elmondta, hogy a részletek ugyan még nem ismertek, de ha azonos feltételrendszerrel vetik ki, mint 2015-ben, akkor az 7,5 százalékkal terhelné meg a reklámbevételeiket. Mint fogalmazott: ez komoly tétel, több mint 1,5 milliárd forint lenne 2023-ban. De egyelőre csak azt tudni biztosan, hogy van egy kormányzati szándék a reklámadó újbóli alkalmazására, ennek mikéntje azonban nem tisztázott, sok még a nyitott kérdés.
Elmondta, hogy egy ilyen nagyságrendű összeg mindenképp megnehezítené a helyzetüket, de kigazdálkodható, hiszen stabilan 3 milliárd forint körüli profitszinten zárják a pénzügyi éveket. Ezt figyelembe véve főleg a stratégiai növekedési céljaik teljesülését lassíthatja az új adónem bevezetése.
Egyébként szerintem nem a reklámadó léte vagy nem léte jelenti az alapvető problémát, hanem hogy miként lehet azt fair és arányos módon bevezetni
– tette hozzá, megjegyezve, hogy tapasztalatai szerint,
a kormányzat nyitott arra, hogy meghallgassa a szakmai álláspontokat a különböző intézkedésekkel kapcsolatban.