A válság lehetőség is lehet

A vállalkozók úgy vélik, hogy az előttünk álló időszakban számos – eddig háttérbe szorult – tényező felértékelődik majd.

Magyar Nemzet
2022. 07. 20. 17:12
Bethlen Gábor sátor
Bethlen Gábor sátor Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A válságra vállalkozóként érdemes lehetőségként tekinteni. Fontos megvizsgálnunk, mi az, amit tanulhatunk belőle. Teljes bizonytalanság elé nézünk. De milyen lehetőségek nyílnak meg egy ilyen válsághelyzetben?  – tette fel a kérdést Nagy Zsolt, az EuroAtlantic Tanácsadó Kft. romániai partnere szerdán a 31. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor rendezvényén. A vállalkozó figyelmeztetett, a következő időszakban biztosan kevesebb pénz áll majd a rendelkezésünkre, ám szerinte ennek lehet pozitív oldala is.

Felértékelődik a közös gondolkodás, a tudás értéke, amelyek által nemzetpolitikai kapcsolatokon keresztül különböző problémákat meg lehet oldani

– mondta. Nagy Zsolt úgy véli, amíg létezik Magyarországon energia-árszabályozás, addig érdemes felkészülni a keményebb időkre. Mint mondta, világszervezetek épültek fel arra az igényre, hogy vállalkozások vezetői megoszthassák a saját dilemmáikat egymással, szerinte ez most spontán kialakulhat.

Egyszer fent, egyszer lent

– Még a bibliában is benne van, hogy jobb és rosszabb évek követik egymást. Ez természetes a gazdaságban is – folytatta Sziller Olivér, a MyConcept vezetője. Mint részletezte, egy vállalkozó számára a következő időszak kevésbé látványos, mégis fontos. A vállalkozó szerint egy ilyen, nehezebb időszakban dől el, hogy a cégek hatékonysági, jövedelmező oldalról mit tudnak majd később elérni. Mint mondta, szeretnének létrehozni egy workshopot azért, hogy a vállalkozókat felkészítsék az előttünk álló időszakra.

Elmagyarázzuk, hogy mi az az öt pont, amely segíthet egy ilyen válságterv létrehozásában. Ki kell mondani, hogy most cselekedni kell, fel kel készülni, ezeket a felkészülési pontokat nevén kell nevezni, közösségileg pedig össze kell kapaszkodni

– tette hozzá. Molnár-Bánffy Kata, a Salt Communications tulajdonos-ügyvezetője, a Képmás Kiadó ügyvezetője és a Képmás magazin lapigazgatója szerint a jövőben csak olyan termékeket fogunk megvásárolni, amelyre tényleg szükségünk van, s ehhez kell majd a cégeknek is idomulni. –Vállalkozóként pedig olyan készségeket tökéletesítünk, amelyek eddig nem voltak teljes mértékben kifejlődve. Bennünk van egyfajta dinamikája a történelemnek, a kerék egyszer fent, egyszer lent. Sose gondoltam volna, hogy örökre így marad minden, mint ahogy az elmúlt tizenkét éves kegyelmi időszakban történt – zárta gondolatait a szakember.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.