– Több díjterméket is megszüntet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) április elsejétől – jelentette be Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes a múlt csütörtök délutáni háttérbeszélgetésen. Kiemelte, hogy a 100E ferihegyi expresszjáraton 1500 forintról 2200 forintra emelik a jegyárat, ami közel ötvenszázalékos drágulás. A Karácsony Gergely vezette főváros így egy éven belül másodszor emelné a reptéri járat jegyárát. Ettől a lépéstől a BKK erre az évre egymilliárd forintos pluszbevételt vár.
Karácsony Gergely előterjesztésében (amelyről ma szavaznak a fővárosi közgyűlésben) azzal indokolta a drágulást, hogy jelentősen megemelkedtek a közösségi közlekedés fenntartási költségei, ezért szerinte célszerű a repülőtéri autóbuszjárat vonaljegyárának emelése, kifejezve a szolgáltatás különleges jellegét, illetve szem előtt tartva a minél gazdaságosabb üzemeltetést. A dokumentumból kiderül az is:
az önkormányzat számol azzal, hogy az emelés után kevesebben utaznak a járaton, mégis többletbevételt várnak ettől a lépéstől.
Hozzátették, hogy a 100E járat utasainak többsége külföldi, ugyanakkor a budapesti reptéri jegy európai viszonylatban még így is olcsó, átszámítva 5,5 euró, míg Párizsban hat euró (2400 forint), Münchenben hét euró (2800 forint), Londonban 7,3 euró (2920 forint), Bécsben és Rómában 12 euró (4800 forint) az ilyen típusú jegy ára. Arra már nem tért ki Budapest első embere, hogy a nyugat-európai fizetésekhez képest ezek a jegyárak nem számítanak drágának. A főváros áprilistól ráadásul kivezeti többek között az átszállójegyet, a metrószakaszjegyet, a heti jegyet és a kiegészítő heti bérletet is, tehát eleve drágulni fog a közösségi közlekedés a fővárosban.
A mai fővárosi közgyűlésen szavaznak többek között Pokorni Zoltán, a XII. kerület és Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere parkolásról szóló közös javaslatáról. Ennek előzménye, hogy a Hegyvidék azon részein, ahol díjfizetés nélkül lehet megállni, jelentősen megnövekedett az igénybevétel, és sok esetben a más kerületekből vagy az agglomerációból érkezők veszik el a helyi lakosoktól az ingyenes parkolási lehetőséget. Az előterjesztők a probléma megoldását abban látják, hogy a közgyűlés tegye lehetővé a két kerületben kizárólagos parkolóhelyek létesítését a fizetős zónahatáron kívüli városrészekben. Ha a képviselők támogatják a javaslatot, a várakozási övezettel határos területeken kijelölt kerületi parkolóhelyek meghatározott részén kizárólag a hegyvidéki lakosok parkolhatnak majd.