Csak viccelt az ellenőr, amikor rendőrrel fenyegetett, mert szerinte hamis volt az érvényes bérlet

Reagált az esetre a BKK is.

Magyar Nemzet
Forrás: Ripost2023. 05. 24. 15:08
null
Budapest, 2014. május 16. Hõpapírra nyomtatott bérletszelvényt vásárolt egy utas a jegykiadó automatából a Keleti pályaudvar metróállomásnál 2014. május 16-án. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bevezette a hõpapírra történõ jegy- és bérletnyomtatást. MTI Fotó: Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több utas is panaszkodott az elmúlt időszakban a közösségi médiában arra, hogy összetűzésbe kerültek BKV-ellenőrökkel utazás közben, miután ellenőrzéskor azt állították az adott érvényes bérletről, hogy hamis. A Ripost kicsit utánanézett a dolognak és érdekes eredményre jutott. 

A lap beszámolt egy édesanya vallomásáról a közösségi médiában. Nóra a lánya védelmére kelt a 9-es buszon, amikor az ellenőr azt állította, hogy hamis a lány bérlete, ezért kihívja a rendőröket, 

azonban, amikor Nóra jelezte, hogy nem lehet hamis, mert automatából vették, akkor az ellenőr annyit mondott, hogy csak viccelt. 

„Kérdésem az lenne felétek, hogy lehetek-e naiv és beveszem, hogy poén? Vagy tényleg megvágta volna, ha nem vagyok ott? Zsebre akart dolgozni? Esetleg fel akarta szedni, és ez a »rendőrt hívok« szöveg valami új csajozós duma? Igazából költői kérdés, nekem egyértelmű, hogy tényleg lóvét akart” – írta a bejegyzésben Nóra, és a kérdésekre a lap szerezte meg a választ, miután a hozzászólások között több ilyen estről is beszámoltak. 

A BKK szerint elképzelhető, hogy a leírt esettel kapcsolatban nem zárható ki, hogy a jegy- és bérletkiadó automaták május elején észlelt dátum- és időszinkronizációs zavara okozhatta a bizonytalanságot az ellenőrzés során. A rendszerhiba miatt egyes esetekben hibás adatokat továbbított a hálózat, ennek lehet betudható, hogy az érintett bérleteket a rendszer az ellenőrzés során 

érvénytelennek mutatta, miközben azok valójában érvényesek voltak.

Arra is válaszoltak, hogy mit tehet az utas, ha hasonló helyzetben találja magát. 

„A jegyellenőrök a hamisgyanús jegyeket vagy bérleteket elismervény ellenében szakértői vizsgálatra vonják be. Ha egy jegy kapcsán vetődik fel a hamisítás gyanúja, kollégáink pótdíjazást kezdeményeznek, és a jegyet a pótdíjazási dokumentumhoz csatolják. A 72 órás jegy, valamint minden ennél hosszabb érvényességű, bérlet típusú értékcikk esetében a BKK átadás-átvételi elismervénnyel veszi át az utasoktól az értékcikket, mellyel egy napig utazhatnak” – részletezte a vállalat és hozzáfűzték, hogy ha a jegyellenőr nem ad átadás-átvételi elismervényt, hanem a helyszíni pótdíj kifizetését erőlteti, vagy magánál tartja a bérletet anélkül, hogy bármilyen intézkedést tett volna, akkor érdemes felhívni a BKK telefonos ügyfélszolgálatát. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.