Tóth Katalin gyermekorvos vehette át a Szent Erzsébet rózsája díjat hétfőn este, amelyet Veres András győri püspök, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) elnöke adott át. Az elismerést 1999 decemberében alapította az MKPK az irgalmasság és a szolgáló szeretet erényeinek elismerésére és a díjazott személyes példájának felmutatására.
A Jászfényszarun született doktornő még gyermekként döntötte el, a gyógyítást választja hivatásul, általános iskolás volt, amikor egy elsősegélynyújtó tanfolyamon úgy érezte, ez lehet az ő útja.
Orvosi pályáját Szolnokon kezdte, majd miután megüresedett egy gyermekorvosi hely Abonyban, oda jelentkezett. – Orvosi hivatása emberszeretetében válik mindenki számára adománnyá Abony városában, ahol több mint négy évtizede végzi gyógyító szolgálatát. Mint gyermekgyógyászt, immár több mint 40 éve ismerik gyermekek, szülők, nagyszülők – jellemezte a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Tóth Katalint, aki orvosi munkája mellett 2004 óta vezeti az akkor újjáalakuló Abonyi Karitászcsoportot.
– Önzetlen segítő szeretete nemcsak a rászorulók, de az egész város életét, mindennapjait áthatja. Emberségét, hitét, a szeretetből fakadó gyógyító és segítő munkáját, sugárzó személyiségét nem csak a karitász szolgálatában fáradozók, de minden ember számára méltán tekinthetjük követendő példának – írták, kiemelve, hogy
orvosi hivatása mellett arra is nagy gondot fordított, hogy mély hitéből fakadó szeretetével, támogatásával több, papi hivatást érző fiatalt biztasson, támogasson, hogy anyagi helyzetük ne legyen akadálya papi hivatásuk betöltésének.
A Magyar Zene Házában tartott esemény egyben jótékonysági est is volt, amelynek bevételét az MKPK a gyöngyösi Ferences Rendi Autistasegítő Központ javára ajánlotta fel. A Gyöngyösön található központ 1999-ben kezdte meg a működését: az intézmény általános iskolájának jelenleg 50 tanulója van, ahol nyolc csoportban gyógypedagógusok és gyógypedagógiai asszisztensek foglalkoznak a tanulókkal. Az intézmény célja a gyerekek egyéni foglalkozás révén való megismerése és ezek mentén történő fejlesztése. Autizmusspecifikus módszereket alkalmaznak, mint a tér-idő szervezés, színkódok, viselkedésterápia, képcserés kommunikáció, folyamatábrák, szempontkártyák. Ezekkel a módszerekkel a céljuk az önálló munkavégzés, valamint a feladattudat kialakítása.