– Nemcsak Budapesten, hanem egész Kelet-Közép-Európában is az egyik legjobbnak lenni, ez a célunk a most átadott szállodával azóta, hogy belevágtunk a fejlesztésbe – mondta az Indexnek Tiborcz István, a BDPST Group többségi tulajdonosa, igazgatótanácsának elnöke a budapesti Vörösmarty téri Dorothea Hotel hétfői megnyitóján, aki arról is beszélt a lapnak, hogy magasabb polcra kell helyezni Budapest turizmusát, amely még ma is alulértékelt desztináció. Ezt magas szolgáltatási színvonallal érhetik el, hogy az Airbnb-s lakáskiadók ne szipkázzák el a vendégeiket.
Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, impozáns szálloda nyitotta meg kapuit a fővárosban néhány napja: a Dorothea Hotel, Budapest, Autograph Collection a nevét Mária Dorottya württembergi főhercegnőről, az 1800-as évek befolyásos közéleti személyiségéről kapta, aki férjével, Habsburg József nádorral együtt jelentős kulturális és gazdasági fejlődést hozott a fővárosnak. A 216 szobás, ötcsillagos szálloda egy 35 ezer négyzetméteres, multifunkcionális fejlesztési projekt részeként jött létre. Tiborcz István szerint a lokáció és a szolgáltatások szempontjából is a budapesti szállodapiac top résztvevőjeként startolnak el, amihez nagyban hozzájárul, hogy a rendezvényterem és a spa mellett négy étterem is helyet kap a hotelben, közülük kettőt, amelyek jövőre nyílnak, a három Michelin-csillagos spanyol séf, Dani Garcia üzemeltet majd.
Az üzletember folyamatos kihívásként tekint az Airbnb-piacra, meglátása szerint ugyan ki lehet venni rövid távra exkluzív lakásokat, de a színvonalas kiszolgálásért szállodába kell menni, ebben rejlik a különbség.
– Ma a vendégekért vívott verseny kulcsa a magas minőségű szolgáltatási palettában keresendő, ez határozza meg a komplex fejlesztések irányát – vélte, kiemelve, hogy Budapest még mindig nagyon alulértékelt turisztikai desztináció. – Ingatlanfejlesztőként, szállodaüzemeltetőként is az a célunk, hogy Budapestet, a főváros turizmusát magasabb szintre emeljük – mondta.

Orbán Viktor miniszterelnökkel kapcsolatban elmondta, hasonlóan gondolkodnak a turizmust és Budapestet illetően, miszerint vissza kell adni Budapest régi fényét.
– Prágába se véletlenül özönlenek az emberek, egészen más arcát mutatja a város ma, mint mondjuk gyerekkoromban. Felújították a turisztikai látnivalókat, amely fejlesztéseknek meg is lett az eredménye. Hasonló célt szolgált itthon például a Kossuth tér felújítása, ami 2010-ben még úgy nézett ki, mint egy parkoló, mára viszont top attrakció lett. Ugyanígy a várnegyedben zajló fejlesztések hatása is érzékelhetővé válik az idegenforgalom felfutásában – példázta az üzletember.