Buszos sztrájk jöhet Pécsen

Két hete van a pécsi baloldali városvezetésnek, hogy megállapodjon a buszos szakszervezettel.

2024. 01. 17. 9:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két hete van arra a pécsi városvezetésnek, hogy megállapodjon a Tüke Busznál működő Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezettel (SZAKSZ) azért, hogy elkerüljék a kétnapos munkabeszüntetést január végén – számolt be róla a Baranya Vármegyei Hírportál. Mint írták, ennél is lényegesebb azonban, hogy a sofőrök elvándorlása miatt hosszú távon a városlakók érdeke lenne a béremelés, hogy legalább a már megkurtított menetrendet tartani lehessen.

– A keddi bértárgyaláson a Tüke Busz vezérigazgatója ismertette a munkáltató 2024. évre szóló bérfejlesztési ajánlatát, eszerint az autóbuszvezetők 16,5 százalékos alapórabér-emelésben, míg a többi állományban dolgozó munkavállalók 13 százalékos keresetfejlesztésben részesülnének – közölte a lappal a Tüke Busznál működő szakszervezet.

Raposa Gábor, a SZAKSZ pécsi vezetője azt mondta, hogy a béremelési ajánlatot nem fogadták el, mert az távol áll a szakszervezet 25 százalékos emelésről szóló követelésétől. Hozzátette: azt kérte, hogy a vállalat vezetői menjenek vissza az önkormányzathoz, és kérjenek új számokat, mert a munkavállalók nem szeretnének reálbércsökkenést elszenvedni, mindenképpen magasabb emeléshez ragaszkodnak. A következő bértárgyalás egy hét múlva lesz, de kedden bejelentették, hogy ha nem sikerül megegyezni, akkor január 28–29-én sztrájkolnak.

A munkáltató törvényi kötelezettsége kidolgozni és kihirdetni a lakosságnak a munkabeszüntetés alatti csökkentett menetrendet. Ha időközben megállapodunk, akkor eltekintünk tőle

– mondta Raposa Gábor.

A SZAKSZ a közösségi oldalán azt is közölte, hogy mindezekkel párhuzamosan újabb egyeztető tárgyalást is kezdeményeztek, aminek ismételt elutasítása esetén jogi eljárást indítanak a Tüke Busz ellen.

A vállalat vezetése eddig igyekezett kibújni az érdemi bértárgyalások alól különböző jogi indokokat keresve, de a SZAKSZ két hónapig tartó huzavona után mégiscsak elérte, hogy Skutnik Tibor vezérigazgatónak le kellett ülnie kedden az érdekképviselettel.

A városvezetésnek haladéktalanul biztosítania kellene a bérrendezést. Amennyiben erre a baloldal nem hajlandó, és a pécsiek a nyári választáson a jobboldalnak szavaznak bizalmat, akkor ezt az alapvető lépést mindenképpen meg fogjuk tenni annak érdekében, hogy a városban élők a pénzükért  kiszámítható közlekedést kaphassanak

– mondta Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető hétfőn a Tüke Busz Zrt. székházánál.

A nemzeti oldal politikusa szerint ugyanis az elmúlt években többször jelezték, hogy az alapvető problémát az jelenti a tömegközlekedési vállalatnál, hogy a sofőrök alulfizetettek, ezért elhagyják a pályát, elmennek a konkurenciához, a Volánbuszhoz. A bérrendezés nagyjából 100 millió forintos költség lehet, ami a nemzeti oldal szerint jóval kevesebb, mint amennyi olyan kiadásokra megy el több száz milliós tételben, mint például a baloldalhoz köthető tanácsadók garmadája, akiknek a tevékenysége láthatatlan eredményt hozott.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Bama/Löffler Péter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.