Szerződést módosított a kormány: mégis meglesz az M1-es bővítése

Cél a stabilitás megőrzése, a magyar gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi utak dinamikus fejlesztése – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) az MTI-vel pénteken. Döntés született az M1-es autópálya Budapest (M0-s autóút) és Bicske közötti szakasza három sávra bővítésének koncessziós kivitelezési körbe kerüléséről.

Forrás: MTI2024. 02. 02. 20:48
Budapest, 2015. november 27. Drónnal készített felvétel az M0-s autóút M1 és M7 autópályák közötti, kétszer három sávosra bõvített szakaszáról az avatás napján, 2015. november 27-én. MTI Fotó: Ruzsa István Fotó: Ruzsa István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A kormány az ország gazdasági érdekeinek védelmében felülvizsgálta a gyorsforgalmi utak fejlesztése és üzemeltetése tárgyában kötött autópálya-koncessziós szerződést, és – az extrém gazdasági környezetre is figyelemmel – a közlekedésbiztonság, a stabilitás, valamint a gazdaság fejlődésének biztosítása érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött – írta ma kiadott közleményében a Kormányzati Tájékoztatási Központ.

Az M1-es autópálya a levegőből
(Fotó: MTI/Krizsán Csaba)

Emlékeztettek, a költségvetés tehermentesítése érdekében 2023-ban számos beruházást leállítottak, illetve átütemeztek, ugyanakkor a gazdaság egyik legjelentősebb motorjának számító gyorsforgalmi közúti közlekedés folyamatos fejlődésének kiszámítható biztosítása céljából döntés született az M1-es autópálya Budapest (M0-s autóút) és Bicske közötti szakasza három sávra bővítésének koncessziós kivitelezési körbe kerüléséről.

– Az M1-es autópálya érintett szakaszának bővítése szükségszerű, az az országos úthálózat egyik legfontosabb szakasza, nélkülözhetetlen szerepe van a kelet-nyugati tranzit- és személyforgalom biztonságos lebonyolításában – tették hozzá.

A KTK közleményében kiemelte: az M1-es autópálya M0-s és Bicske közötti szakasza közvetlenül kapcsolódik az M0-s körgyűrűhöz, így a dél – az M6-os és M5-ös autópálya felé – és a kelet – az M4-es és M3-as – felé irányuló tranzitforgalom is ezen halad keresztül, és ez kimerítette az útszakaszok teljesítőképességét.

Mégis megvalósul az M1-es bővítése

– A kivitelezés elhalasztása, elmaradása a Budapest felé tartó és azt elhagyó regionális, országos és nemzetközi forgalom állandó, súlyos akadályoztatását, ezzel együtt a baleseti statisztika jelentős romlását eredményezte volna – írták.

Hangsúlyozták: a szerződésmódosítás a nemzetgazdasági érdekek szem előtt tartásával megnyugtatóan rendezte ezen kérdéseket, amikor a koncesszor általi kivitelezésébe adta az érintett szakasz sávbővítési, valamint az M1-M100-103 különszintű csomóponti rendszer építési és üzemeltetési feladatait.

Közölték, mindezeken túl forgalomtechnikai és -biztonsági, valamint műszaki-kivitelezési szempontok miatt is szükségessé vált a koncessziós autópálya-szakaszok sávbővítésének és az új autópálya-szakaszok építésének időbeli átütemezése, továbbá a koncessziós szerződésben rögzített, a koncesszortól elvárt szolgáltatási szinteket és a biztonságos közlekedést biztosító, úgynevezett közlekedésbiztonsági burkolatfelújítási munkák koncesszor általi elvégzése is.

– A kormány továbbra is elkötelezett a gyorsforgalmi közúthálózat hosszú távú, magas színvonalú és fenntartható üzemeltetése és fejlesztése mellett – áll a közleményben.

Kitértek arra, a koncessziós szerződés módosítása biztosítja a gyorsforgalmi utak jövőbeli dinamikus sávbővítését és új autópályák építését, valamint a szolgáltatás magas szintű fenntartását, ezáltal az ország gazdasági fejlődésének dinamikus növekedését.

Borítókép: Drónnal készített felvétel az M0-s autóút M1 és M7 autópályák közötti, kétszer három sávosra bővített szakaszáról az avatás napján, 2015. november 27-én (Fotó: MTI/Ruzsa István)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.