– A kormány célja, hogy a pályaválasztáson gondolkodók számára minél vonzóbb legyen a pedagógusi pálya – mondta Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az Európai Szociális Alap Plusz és Magyarország költségvetése társfinanszírozásában megvalósuló „Pedagóguséletpálya-modell”, valamint „Pedagóguséletpálya-modell – hátrányos helyzetű tanulókkal foglalkozó pedagógusokat érintően” című EFOP Plusz projektek nyitórendezvényén. Az államtitkár felidézte:
a jövőre esedékes 21 százalékos béremeléssel együtt összesen 93,3 százalékos fizetésnövelést kapnak a tanárok négy év alatt, azaz szinte a duplájára emelkedik a pedagógusok illetménye.
A béremelés hatásai
Rétvári Bence örömtelinek nevezte, hogy az emelésbe uniós forrásokat be tudnak vonni, a nagyobb része azonban hazai forrásból valósul meg. A vetítési alap már a diplomások átlagbéréhez van kötve, és nem a minimálbérhez, így jelenleg egy tanár most átlagosan 652 ezer forintot keres. Az átlagos béremeléshez képest pedig húsz százalékkal többet kapnak azok a pedagógusok, akik hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkoznak – emelte ki az államtitkár. Hozzáfűzte: a teljesítménybérezés is egyre inkább ösztönözni fogja a pedagógusokat.
Azt állította, hogy a tanári pálya népszerűségének növekedése látható az elmúlt két év egyetemi jelentkezési időszakának számaiból, tavaly közel 13 ezren döntöttek a tanárképző szakok mellett.
Nagy az érdeklődés, az előzetes adatok is jók, idén már 17 ezer feletti a jelentkezők száma, és kijelenthető, hogy a pedagógusképzés a második legnépszerűbb lett a felvételizők körében.
Ennek köszönhetően magasabb színvonalon képzett tanárok kerülnek majd az iskolákba, és a magyar családok gyerekei is jobb képzésben fognak részesülni – mutatott rá az államtitkár.

Több figyelem a diákokra
Kitért arra is, hogy Magyarországon van a nyolcadik legkedvezőbb tanár-diák arány az Európai Unió országai között, így jóval több figyelmet kapnak a diákok, mint a legtöbb uniós tagállamban. Ezenkívül a digitális technika is megkerülhetetlen, ennek elősegítésére tavaly óta több mint 380 ezer notebookot osztottak ki a diákok és a tanárok között, amik ugyan a tantermi oktatást nem váltják ki, de segítségükkel a diákok el tudják sajátítani a digitális készségeket.