„Már az is öröm, hogy véget ért a felújítással járó állandó zaj- és porterhelés az Arany János utcában, de az igazi eredmény, hogy Budapesten eggyel megint beljebb vagyunk, még egy utca lett zöldebb és élhetőbb, mint volt” – olvasható Karácsony Gergely dicsekvése az Én Budapestem oldalon. A főpolgármester csak éppen azt nem teszi hozzá, hogy a Belváros önkormányzatának fejlesztését állítja be a sajátjának.
A Metropol azt írja, hogy miközben a főpolgármester a miniszterelnöki ambíciói miatt sokáig nem foglalkozott Budapesttel, az önkormányzati választás közeledtével jobb híján idegen tollakkal ékeskedik. Ezúttal az Arany János utca klímatudatos felújítását adja el úgy, mintha az a Városháza eredménye lenne. Az írásban egyetlen mondat sincs arról, hogy egyébként Magyarország első klímatudatos utcáját Belváros–Lipótváros terveztette és valósította meg, a projekthez pedig a Városháza egy fillért sem adott, még a zöldszemlélet támogatásaként sem.
Ezek után pedig felsorolják, mi minden valósult meg a projektben: a többek között víztakarékos öntözőrendszer, esővízgyűjtő ciszterna, talajvizet hasznosító fúrt kút.
Szélesebb, az úttesttel egy szintbe hozott járda segíti például a babakocsival közlekedőket, az akadálymentesítés jegyében. Padok, ivókút, hulladéktárolók, kerékpártámaszok gazdagítják az utca szolgáltatásait. Új gyalogos-átkelő áll a gyalogosan átkelők rendelkezésére. A teljes hosszában megújult Arany János utca műszaki átadása-átvétele még zajlik, de már megnyitották a forgalom előtt. Mi az új fáknak drukkolunk a legjobban!
– írta a fővárosi portál, azonban azt elfelejtették megemlíteni, hogy Karácsony Gergelynek nem sok köze van ezekhez a fejlesztésekhez.
Karácsony Gergely legutóbb a Szabadság téri játszótér felújításával kampányolt, amihez szintén semmi köze nem volt, az is a belvárosi önkormányzat fejlesztése. Az ügy pikantériája ráadásul, hogy – mint sok más közterületet – ezt is a főváros helyett újítja fel és korszerűsíti a Belváros. A főpolgármester ebben az esetben is azt a látszatot keltette, mintha saját érdeme lenne a fejlesztés, miközben a főváros elhanyagolta a területet az elmúlt években.
A Szabadság téren több korosztály számára is a játék élvezetét nyújtó, izgalmas játszótér (újjá)építése kezdődött meg. Újdonság lesz a több zöldfelület és a nyári hőségben menedéket nyújtó árnyékos területek kialakítása
– írta a Budapest Városháza oldala, és látványképeket is mellékeltek. Ebben az esetben sem tüntették fel, hogy a projektet Belváros önkormányzata terveztette és valósítja meg.
Az elmúlt négy és fél évben csupán két jelentős beruházás fejeződött be a főváros kezelésében Budapesten, a Blaha Lujza tér és a Lánchíd felújítása. Mindkettőt az előző városvezetés készítette elő, terveztette meg és szerzett hozzá pénzt. Karácsony Gergely mégis óriási kampányhadjáratot indított, amelyekben magának tulajdonította az érdemeket, pedig amit hozzátett, az inkább kárára volt Budapestnek: kisebb projekt nagyobb költséggel, mint az eredetileg tervezett és hosszú totojázás, majd a kormánnyal kötött megállapodás felrúgása és a híd lezárása az autósok elől.
Mint emlékezetes, a főváros a Lánchíd felújítására azért nem kapta meg a kormányzati hatmilliárdos támogatást, mert szerződést szegett, hiszen nem eredeti állapotában adta át a hidat a forgalomnak, az autósokat kitiltotta róla.
Maga a felújítás is visszaélésekre adott gyanút, többek közt vesztegetés, sikkasztás és hűtlen kezelés gyanúja is felmerült az ügy kapcsán, amelyben a hatóság jelenleg nyomoz.
Szintén Karácsony Gergely főpolgármestersége alatt készült el a hármas metró felújítása. A beruházás finanszírozásához szükséges összeg megszerzése még Tarlós István korábbi főpolgármesterhez kötődik. A teljes felújított metróvonal akadálymentes lett, a ferde pályás felvonókat pedig elsőként itt alkalmazták hazánkban. Utóbb kiderült, ez sem lett éppen a legjobb, miután Karácsony eltért az eredeti tervektől.
Az eredeti tervek szerint az M3-as metróvonal rekonstrukciójában csak részleges akadálymentesítés szerepelt, de az elmúlt években mind a húsz megállót akadálymentesítették a peronszint irányába. A belvárosi szakasz hét mélyállomásából hatnál ezt úgynevezett ferdeliftek beépítésével oldotta meg a BKV, egyedül a Deák téren jár függőleges.
Karácsony újítása miatt az új felvonók csak úgy fértek el a lejtaknákban, hogy az ott működő mozgólépcsőket vagy a lépcsőkocsik méretét átrendezték, illetve a mozgólépcsők számát csökkentették. Így körülbelül 36 százalékkal lett kevesebb azok átlagos szállítási kapacitása. A metrószerelvényeket Karácsony Gergely nem klimatizáltatta, annak ellenére, hogy a pártja még 2019-ben maga követelte a metrókocsik korszerűsítését.