Már az első évben jött százmilliós állami segítség
A legfrissebb, a 2022-es évről szóló hiteles céges adatbázisban fellelhető információk szerint már az állami többségi tulajdon első évében 136 milliós támogatást kapott a légikikötő a Miniszterelnökségtől. Ennek a stabil és biztonságos pénzügyi háttérnek köszönhetően vált lehetővé, hogy a közelmúltban már nagyobb gépeket is tudott fogadni a pécsi légikikötő. A repülőtér kapcsán idén tavasszal jelentették be, hogy
Münchenbe, Máltára és a tervek szerint Korfura is indítanak menetrendszerű járatokat.
Az amúgy a reptéri cégekben és a repülőtér területét illetően is kisebbségi résszel rendelkező Pécs polgármestere, Péterffy Attila minap beszélt a témáról az egyik országos televízióban. Gyurcsány Ferenc pécsi jelöltje lényegében az előző fideszes városvezetést korholta. Azt az önkormányzatot, amely egyébként éppen a Magyar Szocialista Párt regnálása idején felhúzott, de lényegében alig üzemelő létesítményre milliárdon felüli összeget volt kénytelen elkölteni a regnálása alatt, hogy legalább lélegeztetőgépen tarthassák a repülőteret.
A baloldali városvezető arról már nem beszélt, hogy az önkormányzattól ezt a jelentős működési támogatást éppen a magyar állam vette át, hiszen csak egy év alatt 136 milliót pumpált bele a légikikötő fenntartásába, amíg például 2021-ben 106 milliós támogatást volt még kénytelen fizetni az önkormányzat a fenntartásra.
Brutális adósságban úszik Pécs
Péterffyék kasszájába tehát az eladásból befolyt egymilliárd forint, és nemcsak a repülőtérre érkezett állami többlettámogatás, hanem más célokra is.
Ennek ellenére hoztak össze 16 milliárd forintnyi adósságot a baloldaliak néhány esztendő leforgása alatt,
amit még két évtized múlva is a pécsieknek kell visszafizetni.
A hitelcunami pedig éppen 2021-ben indult meg masszívan.