A tervem, hogy újra a tízszeresére emelem az útfelújítási alapot Budapesten – írta közösségi oldalán Szentkirályi Alexandra, válaszul az elmúlt években tapasztalható jelenségre, miszerint a balliberális vezetésű főváros útfelújítások helyett kátyúzásokkal igyekszik felvenni a harcot a fővárosi úthálózat folyamatosan romló állapotával, láthatóan sikertelenül.
Mint arról már a Magyar Nemzet beszámolt, a Budapest Közút több mint 3200 útburkolati hibát tart nyilván, de ez a szám folyamatosan változik. A társaság a kátyúkat a hidegaszfalt-technológiával ideiglenes jelleggel javítja, de a beavatkozás ellenére újra kialakulhatnak. A vállalat több mint 1100 kilométer hosszon látja el a közútkezelési feladatokat, az üzemeltetésében lévő útvonalakat rendszeresen ellenőrzi, és a beavatkozásra váró hibák javítását a lehető leghamarabb elvégzi. Mindemellett vannak olyan felújítások, amelyekkel négy-hat éve adós a társaság.
A listán csaknem egy tucat 2020-ban és harminckét 2021-ben regisztrált feladat szerepel. Valamennyi az „egynapos sebészet” kategóriájába tartozik: gyűrődés, hálós repedezettség, nyombarázda, sérült kerékpártámasz.
A rendelkezésre álló adatok alapján úgy tűnik, a baloldali kerületekre nagyobb figyelmet fordít a városvezetés és a Budapest Közút, mint a „fideszesekre”. Ezt jelzi az is, hogy a kormánynak is be kellett avatkoznia. A kabinet eddig 8,7 milliárd forintot biztosított a budapesti kerületeknek a főváros által el nem végzett, de rendkívül szükséges útfelújítások átvállalására.
Korábban Karácsony Gergely a közösségi médiában büszkélkedett azzal, hogy több mint nyolc focipályányi területen újított fel idén budapesti utakat a Budapest Közút.
A Világgazdaság információi szerint mindeközben a főváros harmadakkora összeget költött utak és felüljárók felújítására az elmúlt öt évben, mint Tarlós István idején. Ennek eredményeként folyamatosan romlik Budapest közúti infrastruktúrájának állapota. A fővárosban ugyanis lassan alig akad olyan útszakasz, ahol ne lenne kisebb-nagyobb kátyú, repedés vagy valamilyen úthiba.
Tüttő Kata főpolgármester-helyettes 2020 őszén még arról beszélt, hogy az önkormányzatnak százmilliárd forintot kellene költenie a hidak felújítására,
és persze nem felejtette el megjegyezni, hogy a mulasztás Tarlós István felelőssége, mivel Budapest az elmúlt kilenc évben a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra.
Csakhogy míg a Világgazdaság információi szerint 2014 és 2019 között 106 milliárd lett betervezve utak és hidak felújítására, a 2020 és 2024 közötti öt évben már csak 37 milliárd, tehát a korábbi összeg közel harmada, úgy, hogy ma nagyságrendileg több pénzből gazdálkodik a városvezetés.
Azonban nemcsak Budapesten, hanem az agglomerációban is egyre nagyobb problémák akadnak a közutak minőségével. Amint arra Szentkirályi Alexandra korábban is rámutatott, a legforgalmasabb budapesti utaknak a felújítása Karácsony Gergely feladata és felelőssége lenne, ő azonban még ennek sem tesz eleget.
Az ő döntése miatt van az, hogy a Budapest Közút tavaly csak a tizedét kapta meg a forrásoknak, amelyeket útfelújításra kell költsenek,
mindeközben az elmúlt évben a kormány harmincmilliárd forintot költött fővárosi utak felújítására vagy éppen földutak aszfaltozására. – Karácsony a budapestieket megsarcolja, Gyurcsányt pedig kiszolgálja. Mi, budapestiek viszont kátyúmentes és biztonságos utakat szeretnénk, ezért kell változás Budapesten – hangsúlyozta Szentkirályi Alexandra.