Három perc alatt több mint 21 millió forint tűnt el egy férfi számlájáról, miután beszélt az állítólagos befektetési bankárjával – közölte a rendőrség a Police.hu oldalon.
Egy 60 éves férfi július 15-én egy cég befektetési ügyintézőjével folytatott beszélgetést. Miután a férfi letette a telefont, a számlájáról alig három perc alatt három részletben több mint 21 millió forint tűnt el, illetve utaltak át anélkül, hogy a sértett tudott volna róla – olvasható a közleményben.
A hatóság csalás bűntett miatt indított eljárást, így azt is vizsgálják, milyen trükkel sikerült megtéveszteni a férfit, aki a befektetési pénzét akarta volna végre saját javára fordítani. A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság is folyamatos erőfeszítéseket tesz az online csalások elkövetőinek felkutatására a rendőrség Mátrix projektje segítségével.
A rendőrségi tapasztalatok azt mutatják, hogy a bűnözők tárháza kifogyhatatlan, de a cél ugyanaz, megtudni az áldozatok banki adatait, hozzáférni a számlájukhoz, csalárd módon megszerezni a pénzüket.
Tippek, hogy ne váljunk csalás áldozatává
- A rendőrség azt tanácsolja, hogyha bankja nevében gyanús tranzakciókra hivatkozva telefonon keresik, minden esetben szakítsa meg a hívást, és ezután személyesen vagy a pénzintézet által megadott telefonszámon keresztül visszahívással győződjön meg annak valóságtartalmáról.
- Ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait és ne küldjön másolatot okmányairól.
- Ne töltsön le semmilyen programot a telefonos ügyintéző javaslatára.
- Az online térben elkövetett bűncselekmények megelőzéséről a www.kiberpajzs.hu oldalon szerezhet további hasznos információkat.