A napokban Ferihegyen kényszerleszállást kellett végrehajtania egy gépnek, mert rosszul lett egy utas a fedélzetén. A leszállást követően megpróbálták újraéleszteni a hetvenöt éves férfit, de a mentősök sajnos nem jártak sikerrel.
Nem ritka eset, hogy egy utas rosszulléte miatt kényszerleszállást kell végrehajtania egy repülőgépnek.
A repüléskor minden esetben az emberi élet védelme és a biztonság az elsődleges szempont. Ha egy utas vagy a személyzet valamely tagja rosszul lesz a repülőgép fedélzetén, a kapitány azonnal értesíti a légiforgalmi irányítást. A légiforgalmi irányítás továbbítja az információt annak a repülőtérnek, ahová a járat érkezik vagy ahol szükség esetén megszakítja útját – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.
A repülőtér erre az esetre felállított szervezeti egysége, a Repülőtéri Operatív Üzemirányító Központ ilyenkor riasztja az illetékeseket és a partnereket, amelyek készen állnak a helyzet kezelésére. A budapesti repülőtéren a nap 24 órájában üzemelő sürgősségi egészségügyi szolgálat, az Airport Medical Service (AMS) látja el az érkező beteget, ők biztosítanak sürgősségi, illetve általános orvosi ellátást a belföldi és külföldi utasok, a látogatók, valamint az őket kiszolgáló személyzet számára.
Az AMS a légiforgalmi irányítástól kapott adatok alapján készül fel az érintett utas fogadására, és a gép leszállása után egy speciális jármű,
az úgynevezett ambulift segítségével jutnak el a fedélzethez.
Az orvosi személyzet azonnal megkezdi az ellátást, amint az utashoz érnek.
Amennyiben bekövetkezik a legrosszabb, és az orvosok már nem tudnak segíteni, a halottat az ambulift segítségével diszkréten szállítják le a gépről. Ezt követően a Budapesti Temetkezési Intézet viszi tovább a holttestet a Semmelweis Egyetem Patológiai, Igazságügyi és Biztosítási Orvostani Intézetébe. Az elhunyt hazaszállításáról a hozzátartozók gondoskodnak az előírt szabályok szerint – ismertette a repülőtér.