Brutálisan emelné a parkolási díjakat a főváros

Folytatja az autósüldözést Karácsony Gergely.

2024. 11. 22. 16:33
Parkolóautomata Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fővárosi Közgyűlés elé terjesztették az új parkolási reformcsomagot, amely a főpolgármester szerint a XXI. századi nagyvárosi közlekedés kihívásaira kíván választ adni. Valójában azonban a Karácsony Gergely-féle autósüldözés folytatásáról van szó, ami végleg ellehetetleníti az autós közlekedést a fővárosban.

Az egyik legjelentősebb változás a parkolási díjak emelése.

Karácsony Gergely javaslata szerint 2026 júliusától 35 százalékkal növekednének a parkolási díjak Budapesten. Ez önmagában is komoly terhet fog róni az autósokra.

Emellett a főpolgármester megduplázná a nagyobb saját tömegű, jellemzően városi terepjárók parkolási díját, vagyis egy frekventáltabb zónában parkoló, 1,8 tonnásnál nagyobb össztömegű gépjármű tulajdonosának több mint 1500 forintot kellene óránként fizetnie a parkolásért.

Forrás: Budapest Közút

A javaslat része a parkolóautomaták teljes eltörlése, amely helyett

kizárólag online vagy SMS-alapú fizetési módokat engedélyeznének.

A digitalizációra való áttérés szándéka még érthető is lenne, ám ez a megoldás nem veszi figyelembe az idősebb korosztályok és a digitális eszközöket kevésbé használó autósok igényeit.

További súlyos érvágás az autósok számára, hogy a belvárosi A és B övezetekben hétvégére is kiterjesztenék a fizetős parkolást. Ez különösen azoknak a helyi lakosoknak okoz problémát, akik nincsenek bejelentve a lakóhelyükre és az utcai parkolás számukra az egyetlen megoldás. Az ilyen mértékű szigorítás egyértelműen az autós közlekedés visszaszorítását célozza, miközben a közösségi közlekedési alternatívák fejlesztése nem tart lépést a korlátozásokkal.

Karácsony Gergely reformtervei inkább tűnnek az autós közlekedést korlátozó intézkedések sorának, mint a valódi mobilitási problémákra adott átfogó válaszoknak. Ugyanis a tervezett intézkedések aránytalanul nagy terhet rónak a budapesti autósokra, miközben a közösségi közlekedés fejlesztése és a valódi alternatívák biztosítása terén továbbra is jelentős hiányosságok mutatkoznak fővárosszerte.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.