Beköszöntött a hideg, fagyos idő, a hegycsúcsok már kifehéredtek, ezért fokozottan óvatosnak kell lenni az autós közlekedésben is országszerte. Sokan csak ezekben a napokban, a szokatlanul hideg időjárás hatására kapnak észbe, hogy legfőbb ideje lecserélni a nyári gumit télire, így aztán akár heteket is várakozhatnak azoknál az autógumisoknál, ahol előjegyzés alapján történik a gumicsere, vagy éppen hosszú órákat azokon a helyeken, ahol nem kell előjegyzés, de az időrendi érkezés miatt hosszú sorban állásra számíthatnak.
Balesetnél számíthat az évszaknak megfelelő gumiabroncs
Mint azt Geller Zsolt, a Q-Service hálózat tagjaként üzemelő autószervíz tulajdonosa lapunknak elmondta, Magyarországon arra nincsen törvényi kötelezettség, hogy az autósok téli gumit használjanak a téli hónapokban. A szakember felhívta a figyelmet: a biztosító szokta vizsgálni, hogy egy balesetnél az időjáráshoz megfelelő abroncsot szereltek-e fel, ezért is érdemes a nyárit időben lecserélni.
A csere akkor válik szükségessé, amikor a hőmérséklet nappal és éjszaka is tartósan hét fok alatt van.
A téli gumi használata azért jobb a késő őszi-téli évszakban, mert összetételét tekintve teljesen más a keveréke, más alapanyagból készül, és sokkal puhább abroncs, mint a nyári, illetve teljesen más mintázattal látták el, hogy tudjon kapaszkodni a hóban.
A szakértő arra is kitért, hogy a mind a gumik, mind a felszerelésük ára emelkedett tavalyhoz képest, ahogy a korábbi években is, bár az ő szervizük próbálta tartani az árakat, de a helyzet országszerte nagyon változó.
Vidéken jellemzően fele annyiba kerül a szerelés, mint a fővárosban és annak agglomerációjában,
aminek az lehet az oka, hogy a közvélekedés szerint Budapesten és környékén módosabb emberek élnek, ezért kérhetnek tőlük többet a cseréért, ám ezt nem lehet biztosan kijelenteni. Maguknak a gumiabroncsoknak 2023 óta nagyjából húsz százalékkal ment feljebb az ára, amiről a szakértő úgy vélte, hogy nagyrészt a forint–euró árfolyam változásának tudható be, de az infláció is játszhat szerepet benne.