„Lakossági várakozási hozzájárulás két gépjárműre kérelmezhető, 2025-től egy átlagos háztartásnak első autó esetében ez 30 000/24 000 forintot, második autó esetében 75 000/60 000 forintot jelent parkolási övezettől függően” – tudatta a Hegyvidéki Önkormányzat a honlapján. Mint korábban megírtuk: Kovács Gergely kutyapártos polgármester a döntését azzal indokolta: akinek autója van, annak pénze is, tehát fizessen.
A lakossági parkolásért mostanáig kétezer forintot kellett fizetni, mindezt a tizenötszörösére emelik.
Megemlítendő: a Magyar Nemzet beszámolt arról, hogy Kovács Gergely évi 120 millió forintért alkalmaz tanácsadókat, amire a költségvetésben nincsen fedezet. Ezt a pénzt tehát további adókból kell pótolnia a helyhatóságnak, ezért láthatóan meg is kezdték a sarcok bevezetését. Lapunk úgy tudja: további adóemeléseket is terveznek a költségvetés egyensúlyban tartása érdekében.
Választás után egyből bejelentették a lakossági sarcot
A lakossági parkolás fizetőssé tételét először Józsefvárosban és Újbudán vezették be, jövőre ehhez csatlakozik Erzsébetváros, Ferencváros, Terézváros és Hegyvidék is. A XIII. kerületben még nem született döntés, egy kerületi lakos tiltakozása jeléül petíciót indított.
A lakók átverve érzik magukat, hiszen a választási kampányban erről nem esett szó.
„Újlipótvárosi lakosként ezúton szeretnék tiltakozni a tervezet bevezetése ellen, valamint kérdéseket fogalmaznék meg a helyi lakosságot – köztük engem is – érintő ügyekben a képviselő-testülethez” – írta nyílt levelében a XIII. kerületi önkormányzatnak címezve egy a lakó.
„Helyi lakosként azonban úgy érzem, hogy semmilyen módon nem szolgálja az érdekeim az eddigi ezerforintos illeték helyett harmincezer forintos éves díj megfizetése, miközben semmilyen új lehetőséget vagy szolgáltatást nem kapok a befizetett díjért cserébe. Visszásnak tartom, hogy sok helyen a túlságosan kevés parkolóhellyel indokolják a változásokat, miközben részben Önök idézték elő magát a problémát is – csak Újlipótvárosban több száz parkolóhelyet megszüntetve az elmúlt ciklusokban” – húzta alá a petíció kezdeményezője. Hozzátette: a közterület nem az önkormányzat tulajdona, hanem az adott helyen élőké. Ahogy az autók száma is mutatja, az autózásra, és így a parkolásra nagy igény mutatkozik.