A főigazgató szerint a terület kármentesítését az építkezésekkel egy időben fogják elvégezni. Kiss Ambrus kiemelte, ebben az esetben
a kármentesítés költségét maradéktalanul a szennyezőre, vagyis a MÁV-csoportra terhelnék.
A harmadik lépésben pedig egy tervpályázatot hirdet meg a főváros júniusi határidővel. Kiss Ambrus kiemelte, a Budapesti Közművek részeként egy külön projektirodát fog létrehozni a főváros.
A főváros emellett napirendre fogja venni azt a törvényességi felhívást, amelyet Budapest főispánja küldött meg a Fővárosi Közgyűlésnek. A felhívás ugyanis arra szólított fel, hogy a közgyűlés módosítsa a 2025-ös költségvetést, és helyezze el benne a szolidaritási hozzájárulás 51 milliárd forintos költségét. Kiss Ambrus elmondta, a főváros továbbra is elutasítja a nettó finanszírozói szerepet, és
nem fogják befizetni a szolidaritási adót.
Kiss Ambrus emellett elmondta, a szolidaritási adó perének eredménye hivatalosan továbbra sem érkezett meg a fővároshoz.
A hideggel és a vörös kóddal kapcsolatban a főigazgató elmondta, a hajléktalanok elhelyezése biztosított a kiemelt időszakban. Ennek részeként a hidegre való tekintettel megnyitották a hajléktalanok számára a Rimaszombati úti kollégiumot, ahol jelenleg csaknem ötven ember tartózkodik.
Kiss Ambrus ugyanakkor kiemelte,
a főváros továbbra sem csipezte be a hajléktalanokat, így nem tudjuk pontosan, hány személy van az utcákon.
A főigazgató hozzátette, pontos számot azért sem lehet tudni a hajléktalanokat illetően, mert időközben újabb emberek kerültek utcára, illetve el is tűnhettek hajléktalanok a közterületekről. A fővárosi önkormányzat azt ugyanakkor tudja, hogy több mint ezer ember tartózkodik jelenleg is a főváros területén található hajléktalanszállókon.
A jövő szerdai közgyűlésen ismét szavazni fognak a képviselők arról, hogy az Európai Beruházási Banktól 85 milliárd forint hitelt venne fel a fővárosi önkormányzat.
A Karácsony Gergely által vezetett főváros ezúttal akadálymentesítésre és járműcserére hivatkozva adósítaná el a Városházát.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a képviselők szavazni fognak a BKV Zrt. likviditási hiányának áthidalásáról és egy hitelkeret-szerződés létrehozásáról is. Ennek értelmében a főváros az Európai Beruházási Banktól 85 milliárd forint hitelt venne fel. Ebből az összegből a főváros 13 milliárd forint értékben energetikai beruházásokat hajtana végre, 21 milliárd forintból az M2-es metró akadálymentesítését kiviteleznék és 45 milliárdot szánnának az M1-es metróvonal járműparkjának cseréjére.
A hitelfelvétel annak ellenére történik, hogy a fővárosi önkormányzat nemrégen komoly uniós forrásokhoz jutott, amelyekből a közlekedési infrastruktúra fejlesztését hajthatja végre.
Ezeket az összegeket azonban Budapest nem az akadálymentesítésre, hanem bringasztrádák létesítésére és olyan villamosvonal-bővítési tervek készítésére költené el, amelyek megépítésére továbbra sincs fedezete.